עיניים

דמעות – שכיחות עיניים יבשות בקרב נשים בארה”ב

חסר בכמות או איכות הדמעות הנגרמת מיצירה מופחתת של דמעות או אידוי מוגבר של דמעות עשוי להיות הסיבה לדוק דמעות לא יציב או לסינדרום העין היבשה. סינדרום העין היבשה מאופיין בסימפטומים של יובש בעין וחוסר נוחות. הוא יכול להשפיע על חדות הראיה הפונקציונלית ועל היכולת לעבוד, לקרוא, לעבוד עם מחשב או לנהוג בלילה. בנוסף, בעיניים יבשות קיים סיכון מוגבר לפתח זיהום. למרות שקיימים מספר טיפולים בעיניים יבשות לא ניתן לרפא מצב זה, שהינו אחת הסיבות המובילות לביקורי חולים אצל רופאי עיניים ואופטומטריסטים בארה”ב. ה- NIH הגדיר את המחקר בנושאי דוק הדמעות והעין היבשה כחשוב ומצריך התקדמות. תצפיות קליניות מלמדות שמצבי עין יבשה שכיח יותר בנשים ובמיוחד בנשים בגיל מתקדם. מאידך אין נתונים לגבי שכיחות הבעיה.

מחקר שבוצע בנושא בא לבדוק את שכיחות מצבי עין יבשה בנשים בגיל העמידה ובגיל זיקנה שהשתתפו ב- (Women’s Health Study (WHS. ה- WHS היה מחקר רנדומלי על נשים בגילאים בין 1992 ל- 84 (ב- 1992) שתוכנן להעריך את התועלת והסיכונים של אספירין וויטמין E במניעה ראשונית של מחלות קרדיו-וסקולריות וממאירויות בנשים בריאות.

המחקר בוצע על ידי חוקרים מבוסטון Massachusetts שבארה”ב השייכים ל- Division of Preventive Medicine, Brigham and Women’s Hospital, ל- Schepens Eye Research Institute, ל- Massachusetts Eye and Ear Infirmary, ל- Department of Medicine, וכן למחלקת העיניים ולמחלקה לרפואה אמבולטורית ומונעת של ביה”ס לרפואה של הרוורד.

המחקר תוכנן כ- cross-sectional prevalence survey ואוכלוסיית המחקר כללה 39876 נשים. עין יבשה הוגדרה כאבחנה קלינית של עין יבשה או סימפטומים חמורים של עין יבשה. חושבה השכיחות הספציפית לגיל של עין יבשה והשכיחות הכללית הותאמה לפיזור הגילאים של נשים בארה”ב. נעשה שימוש ברגרסיה לוגיסטית כדי לבחון את הקשרים בין עין יבשה למדדים דמוגרפיים אחרים. (3)

התגלה ששכיחות עין יבשה גוברת עם התקדמות הגיל מ- 5.7 אחוזים בנשים בגיל נמוך מ- 50 שנה ועד 9.8 אחוזים בקרב נשים בגיל 75 שנים או גבוה יותר. השכיחות המותאמת לגיל של סינדרום העין היבשה היה 7.8 אחוזים או 3.23 מיליונים נשים בגיל 50 שנה או גבוה יותר בארה”ב.

בהשוואה לנשים לבנות, נשים היספניות דיווחו יותר על סימפטומים חמורים אך לא היה הבדל בין שתי אוכלוסיות אלה לגבי סינדרום עין יבשה שאובחן באופן קליני. הכנסה לא היוותה גורם משפיע אך נשים משכיות יותר סבלו פחות מעיניים יבשות. אצל נשים מהדרום היתה השכיחות הגבוהה ביותר סינדרום עיניים יבשות.

המסקנה ממחקר זה היתה שסינדרום העין היבשה שמוביל לאבחנה קלינית או לסימפטומים חמורים הינו שכיח בקרב נשים בגיל העמידה והזיקנה בארה”ב. למרות שהוא שכיח בעיקר בקרב נשים זקנות, נשים רבות בשנות ה- 40 וה- 50 שלהן סובלות מהבעיה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה