עיניים

מיקטע קדמי – רדיקלים חופשיים בניתוחי פקואמולסיפיקציה


שיטת הניתוח של פקואמולסיפיקציה ואספירציה הפכה להיות השיטה הפופולרית ביותר של ניתוח ירוד. נזק לאנדותל הקרנית עלול עדיין להיות סיבוך חמור כי נזק משמעותי יכול להוביל להתפתחות bullous keratopathy בלתי הפיך. ידועים מספר גורמים אפשריים לנזק לאנדותל הכוללים פגיעה מכנית או כתוצאה מחום. לאחרונה הועלתה האפשרות שיצירת רדיקלים חופשיים על ידי האולטרה-סאונד עשויה להיות סיבה נוספת לנזק אנדותליאלי.


כאשר מתייחסים להגנה על האנדותל מפני נזק מכני, הוכחה היעילות של חמרים ויסקואלסטיים, או כפי שהוצע לקרוא להם: ophthalmic viscosurgical devices. מספר מחקרים מצאו שלסודיום היאלורונט יש גם תפקיד חשוב בהגנה מפני נזק אוקסידטיבי בחולי ארטריטיס. מחקרים אחרים דיווחו גם על יכולת הגנה של חומר זה על אנדותל הקרנית מפני נזק חימצוני.

במחקר שפורסם בחודש שעבר, נמדדו הרדיקלים החופשיים בעת ביצוע פרוצדורה של פקואמולסיפיקציה במודל.(2) בנוסף נבדקה הקינטיקה של ריכוזי הרדיקלים החופשיים וההשפעה של חמרים ויסקואלסטיים. הרדיקלים החופשיים נמדדו בעזרת electron-spin resonance spectrometer.

התוצאות היו כלהן: במדידות נמצא סיגנל אופייני המתאים לרדיקלים של הידרוקסיל. עיקוב דומה של הסיגנל נמצא בעקבות HEALON ו- VISCOAT. כעבור 10 שניות שני החומרים עיכבו את הרדיקלים החופשיים. העיכוב פסק כעבור 20 שניות בעת שימוש בהילון, ונמשך בעת שימוש ב- VISCAT.

מסקנת החוקרים היא שמערכת הפקואמולסיפיקציה יוצרת רדיקלים חופשיים בתוך הלישכה הקדמית גם בעת איריגציה אספירציה. ההשפעה של החומר הויסקואלסטי על הרדיקלים החופשיים תלויה במשך הימצאותו בלשכה הקדמית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה