עיניים

מהם ההבדלים העקריים בין זיהומים תוך עייניים הנגרמים מקנדידה או אספרגילוס?

Endogenous Mycotic Endophthalmitis: Variations in Clinical and Histopathologic Changes in Candidiasis Compared With Aspergillosis
Narsing A.Rao, Ahmed A. Hidayat
Am J Ophthalmol 2000;132:244-251

אנדופתלמיטיס פיטרייתי אנדוגני מהווה סיבוך המסכן ראייה אצל מכורים לסמים המזריקים לוריד ובחולים עם חסר אימוני מסיבות שונות. הקנדידה הינה הגורם השכיח ביותר והאספרגילוס הינו השני בשכיחותו.
מטרת העבודה היא לתאר את המאפיינים הקליניים וההיסטופתולוגיים אשר עשויים לעזור להבדיל בין אנדופתלמיטיס אנדוגני מקנדידה לבין דלקת תוך-עיינית מאספרגילוס.
לצורך זה נאספו הנתונים הקליניים של 25 חולים (13 עם אספרגילוסיס ו-12 עם קנדידיאסיס) שעברו אנוקלאציה והממצאים ההיסטופתולוגיים בעיניים. חולים עם AIDS לא נכללו.
הסתבר שאנדופתלמיטיס מקנדידה נמצאה בחולים עם היסטוריה של ניתוחים גסטרואיטסטינליים, היפראלימנטציה או סכרת, בעוד שאספרגילוסיס נמצאה בחולים שעברו השתלת אברים או ניתוח לב. מבחינה היסטופתולוגית, הזגוגית הייתה המקום הראשוני של הזיהום הקנדידיאלי בעוד שזיהום סברטינלי או סב-רטינל פיגמנט אפיתליום איפיין את הזיהום באספרגילוס. שני הזיהומים גרמו לדלקת שאופייהsuppurative non-granulomatous.
כיון שאספרגילוסיס, בניגוד לקנדידיאסיס, מאופיינת ברטיניטיס או כורואידיטיס עמוקה, ביופסיה מהזגוגית לא תניב תוצאות חיוביות. יש לציין גם שזיהום תוך עייני באספרגילוסיס בדרך כלל מלווה בשיעור גבוה של תמותה הנגרמת מסיבוכים בלב ובמח.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה