אונקולוגיה

תוצאות מבטיחות לטיפול חדש כנגד מלנומה כורוידאלית (מתוך כנס ה-AAO)

עין

טיפול מחקרי בשם AU-011 סייע בשימור הראיה בחולים עם מלנומה כורוידאלית בשלב מוקדם, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Ophthalmology.

במסגרת המחקר בשלב 2 נכללו 20 חולים, אשר טופלו ב-AU-011 (או Belzupacap Sarotalocan) שניתן לאזור מעל הכורואיד. המחקר בחן את הבטיחות והיעילות המוקדמת של מתן מינון יחיד ומינונים מרובים של Belzupacap Sarotalocan לאורך עד שלושה מחזורי טיפול. המחקר כלל שלוש קבוצות שקיבלו מינון יחיד ושלוש קבוצות שקיבלו מינונים מרובים.

לאחר שישה חודשי מעקב, בחולים עם גדילה פעילה של הגידול בתחילת המחקר, אשר קיבלו מספר מנות של Belzupacap Sarotalocan תועדה ירידה בקצב גדילה הגידול בהשוואה לקצב הגדילה המתועד של הגידול בכל חולה בתחילת המחקר (p=0.0007). שיעורי בקרת גידול עמדו על 88.9%.

עוד מדווחים החוקרים כי שיעורי שימור חדות ראיה בחולים אלו עמדו על 88.9%, למרות שמרבית החולים היו בסיכון גבוה לאובדן ראיה.

אירועים חריגים על-רקע הטיפול היו ברובם קלים וחלפו ללא סיבוכים.

החוקרים מסבירים כי מנתוני הביניים עולה ירידה מובהקת סטטיסטית בקצב גדילת הגידול ושיעורי בקרת גידול גבוהים עם שיעור גבוה של שימור חדות ראיה עם הטיפול התרופתי הניסיוני. לטיפול ב- Belzupacap Sarotalocan פרופיל בטיחות חיובי התומך בכך שתרופה זו עשויה לשמש כטיפול הראשון לשימור ראיה בחולים עם מלנומה כורוידאלית בשלב מוקדם, מחלה כנגדה הטיפול העיקרי בעשורים האחרונים היה טיפול קרינתי.

 

מתוך כנס ה-AAO

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה