אונקולוגיה

טיפול ADT כנגד סרטן ערמונית מלווה בסיכון מוגבר לאי-ספיקת לב (J Clin Pharmacol)

ערמונית

טיפול ארוך-טווח ב-ADT (Androgen Deprivation Therapy) לווה בעליה דרמטית בסיכון לאי-ספיקת לב לאורך שנה אחת בגברים עם סרטן ערמונית, בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול דומה, אם כי בטווח הקצר לא נרשמה עליה דומה בסיכון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Pharmacology.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין ADT ובין אי-ספיקת לב בקרב חולים עם סרטן ערמונית. מחקר העוקבה התבסס על נתונים ממאגר Taiwan Longitudinal Health Insurance Database לשנת 2005. במדגם כולו זיהו החוקרים 1,244 חולי סרטן ערמונית, אשר קיבלו טיפול זה וכן 1,806 חולי סרטן ערמונית שלא טופלו ב-ADT. כל חולה סרטן ערמונית היה במעקב לאורך שנה אחת מתאריך האינדקס, במטרה לבחון אם נקבעה אבחנה של אי-ספיקת לב.

בכלל המדגם, שיעורי אי-ספיקת לב לכל 100 שנות-אדם לאורך שנת מעקב אחת עמדו על 4.00 בחולים שקיבלו טיפול ADT ועל 1.89 בקרב אלו שלא קיבלו טיפול זה. בנוסף, מניתוח רב-משתני עלה כי יחס הסיכון לאי-ספיקת לב בקרב מטופלים ב-ADT עמד על 1.72, בהשוואה לאלו שלא קיבלו טיפול זה.

בניתוח מותאם עמד יחס הסיכון המתוקן לאי-ספיקת לב בקרב מטופלים ב-ADT על 1.92, בהושואה לחולים תואמים שלא קיבלו טיפול זה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר עולה כי בקרב מטופלים ב-ADT קיים סיכון מוגבר לאי-ספיקת לב, בהשוואה לחולי סרטן ערמונית שלא קיבלו טיפול זה.

J Clin Pharmacol 2018

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה