אונקולוגיה

היסטוריה של צריכת אלכוהול רבה מלווה בשכיחות גבוהה יותר של סרטן ערמונית אגרסיבי (Cancer Prev Res)

בקרב גברים עם אבחנה של סרטן ערמונית, באלו עם היסטוריה של צריכת שבע משקאות אלכוהוליים בשבוע, או יותר, תועד סיכוי גדול יותר, בהשוואה לאלו שלא שתו אלכוהול, לאבחנה של גידול אגרסיבי, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו בכתב העת Cancer Prevention Research.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 650 גברים שהשלימו ביופסיה של הערמונית בצפון קרוליינה, בתקופה שבין ינואר 2007 ועד ינואר 2018. המחקר כלל יוצאי צבא, בגילאים שנעו בין 49-89 שנים, ללא היסטוריה של סרטן ערמונית.

החוקרים שילבו את הנתונים מהביופסיות של הגידולים עם נתוני צריכת אלכוהול ומאפיינים בריאותיים ואורחות חיים אחרים, על-בסיס שאלונים שהגברים מילאו. הם גם בחנו את החשיפה במהלך החיים לאלכוהול ומצאו סיכון מוגבר פי למעלה מפי שלוש לגידול בדרגה-גבוהה בגברים שצרכו למעלה מ-10,660 משקאות מקביל למשקה אחד ביום לאורך 30 שנים.

אחד הערפלנים האפשריים נובע מהעובדה שחלק גדול מהגברים עם גידולים בדרגה גבוהה נהגו גם לעשן. יש מחקרים קודמים שמצאו כי עישון מלווה בגידול בדרגה גבוהה ומאחר ואלכוהול ועישון לעיתים קרובות הולכים יד ביד, קשה להפריד בין ההשפעה האפשרית של אלכוהול וזו של עישון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין מקום להמליץ לגברים להפסיק לשתות אלכוהול כליל, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים בטרם ניתן יהיה לקבוע המלצות בנושא.

Cancer Prev Res 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה