אונקולוגיה

חיסונים כנגד גידולים וטיפול אימונותרפי מובילים לשיפור הישרדות חולי סרטן ריאות (JCO)

במאמר שפורסם בכתב העת The Journal of Clinical Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי חיסונים כנגד גידול ואימונותרפיה תאית מובילים לשיפור הישרדות כוללת והישרדות ללא-התקדמות בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer). החוקרים מדווחים כי אימונותרפיה תאית נמצאה יעילה יותר מחיסון כנגד הגידול.

החוקרים ערכו חיפוש אחר מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת אימונותרפיה תאית או חיסונים לטיפול ב-NSCLC. הם ערכו ניתוח סטטיסטי לניתוח ההישרדות הכוללת וההישרדות ללא-התקדמות.

החיפוש העלה 18 מחקרים אקראיים ומבוקרים שענו על קריטריוני הסקירה, עם סך כולל של 6,576 חולים. טיפול אימונותרפי הוביל להארכת הישרדות NSCLC והישרדות ללא-התקדמות (יחס סיכון להישרדות כוללת של 0.81, יחס סיכון להישרדות ללא-התקדמות של 0.83) והבדל בחודש (הבדל של 5.43 חודשים בהישרדות כוללת וב-3.24 חודשים בהישרדות ללא-התקדמות).

טיפולים תאיים הובילו לתוצאות טובות יותר מחיסונים וזוהתה תועלת לטיפול אימונותרפי במחלה בשלב מוקדם, בהשוואה ל-NSCLC בשלב מתקדם ועם מתן נלווה של כימותרפיה בלבד רק בהישרדות ללא-התקדמות. לא תועדה השפעה משמעותית של היסטולוגיית הגידול על הישרדות או הישרדות ללא-התקדמות.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת טיפול אימונותרפי משולב כנגד NSCLC.

Journal of Clinical Oncology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה