אונקולוגיה

האם יש מקום לשילוב מעכבי PD עם TKI לטיפול ב-NSCLC? (מתוך כנס ה-ECLC)

בעקבות שני מחקרים שהצביעו על שכיחות גבוהה של תופעות לוואי, עלו ספקות באשר למקומו של טיפול אימונותרפי משולב עם TKI (Tyrosine Kinase Inhibitor) לטיפול בסרטן ריאות מסוג NSCLC (Non-Small Cell Lung Cancer). שני המחקרים הוצגו במהלך כנס ה-European Lung Cancer Conference.

שני המחקרים בחנו את השילוב של Durvalumab, נוגדן כנגד PD-L1 (Programmed Cell Death Ligand), עם TKI, בטיפול בחולים עם NSCLC עם מוטאציית EGFR (Endothelial Growth Factor Receptor), אך ה-TKI היה שונה בכל מקרה.

השערת החוקרים בבחינת השילוב הנ”ל הייתה כי הוספת טיפול אימונותרפי לעיכוב PD לטיפול ב-TKI תביא לתגובה ממושכת ו/או חזקה יותר.

המחקר הראשון בחן את Durvalumab עם Gefitinib (אירסה) ב-20 חולים עם NSCLC שלא טופלו ב-TKI. למרות שלמעלה מ-75% מהחולים הדגימו תגובה לטיפול, החוקרים זיהו שכיחות גבוהה של אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה ועליה ברמות אנזימים המעידים על נזק לבבי.

המחקר השני כלל 34 חולים שטופלו במינונים שונים של Durvalumab ביחד עם Osimertinib (טגריסו) וגם במקרה זה, למרות שיעורי תגובה גבוהים לטיפול המשולב, תועדה גם שכיחות גבוהה של אירועים חריגים. יתרה מזאת, מחלת ריאות אינטרסטיציאלית דווחה בכ-40% מהחולים.

בעקבות האירועים החריגים, ובפרט מחלת ריאות אינטרסטיציאלית, נדרשו החוקרים להפסקת הטיפול המשולב ב-Osimertinib עם Durvalumab, אך הגיוס למחקר ממשיך ליתר זרועות הטיפול.

מתוך כנס ה-ECLC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה