אונקולוגיה

תוצאות טובות לטיפול אימונותרפי לסרטן ריאות מסוג NSCLC (מתוך כנס ה-ECLC)

מתוצאות מחקר חדש מישראל, בראשות ד”ר אליזבת דודניק, ממרכז דווידוף לטיפול במחלות סרטן בפתח תקווה, שהוצגו בפוסטר במהלך כנס מטעם ה-European Lung Cancer Conference, עולה כי שני טיפולים אימונותרפיים שאושרו לאחרונה לטיפול בגידולי NSCLC (Nonsmall Cell Lung Cancer), Nivolumab (אופדיבו) ו-Pembrolizumab (קיטרודה), הביאו לתוצאות טובות יותר בתנאי העולם האמיתי, בהשוואה לדיווחים ממחקרים קליניים. התוצאות לא הושפעו מנוכחות גרורות למוח או לכבד, או ממספר הטיפולים הקודמים.

החוקרים כללו במחקר 87 חולים עם ממאירות מתקדמת מסוג NSCLC, שטופלו במרכז דווידוף, וקיבלו טיפול תוך-ורידי ב-Nivolumab במינון 3 מ”ג/ק”ג כל שלושה שבועות (85 חולים) או Pembrolizumab במינון 2 מ”ג/ק”ג כל שלושה שבועות (2 חולים) בתקופה שבין פברואר 2015 ועד ינואר 2016.

הגיל החציוני של המשתתפים עמד על 67 שנים, 68% היו גברים. ב-52% מהחולים תועד מדד תפקודי לפי ECOG של 0/1 וביתר המדד התפקודי עמד על 2/3. גרורות לכבד זוהו ב-23% מהחולים, ב-21% זוהו גרורות מוחיות.

59% מהחולים קיבלו טיפול קודם, 25% קיבלו שני טיפולים קודמים ו-16% קיבלו לפחות שלושה טיפולים קודמים. חולים אלו השלימו חציון של חמישה מחזורי טיפול. חציון משך המעקב עמד על 10 שבועות; 56 חולים היו זמינים להערכת התגובה לטיפול.

שיעורי התגובה האובייקטיבית הכוללים, שהוגדרו לפי Response Evaluation Criteria in Solid Tumors, עמדו על 28%, כאשר בכל המגיבים נותרה תגובה לטיפול. התקדמות תועדה ב-45% מהחולים, 30% הלכו לעולמם במהלך המעקב. מהנתונים העדכניים עולה כי חציון הישרדות ללא-התקדמות עמד על 13 שבועות, כאשר חציון ההישרדות הכוללת טרם נקבע.

במהלך המעקב, חולה אחד עם מחלת קרוהן פיתח נויטרופניה בדרגה 5, חולה אחד פיתח דלקת כבד בדרגה 5 ושני חולים פיתחו דלקת ריאות בדרגה 3. לא תועדו אירועים חריגים מג’וריים אחרים.

מניתוח רב-משתנים, שלקח בחשבון גיל, מין, הרגלי עישון, היסטולוגיה של הגידול, גרורות לכבד או למוח וטיפול קודם, רק מדד תפקודי לפי ECOG של 2/3 לעומת 0/1 זוהה כקשור בקשר מובהק עם הישרדות ללא-התקדמות והישרדות כוללת.

החוקרים טוענים כי מאחר ומספר הטיפולים הקודמים לא השפיע על התוצאות, הממצאים עשויים לתמוך במתן הטיפול התרופתי כאפשרות קו-שלישי וקו-רביעי עם תוצאות דומות.

מתוך כנס ה- European Lung Cancer Conference

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה