אונקולוגיה

מעשנים נוטים לפנות פחות להערכה רפואית של תסמינים חשודים לסרטן ריאות (Thorax)

במאמר שפורסם בכתב העת Thorax מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי עיכוב בפניה להערכה רפואית בשל תסמינים חשודים לסרטן ריאות נפוץ יותר בקרב מטופלים מעשנים, בהשוואה למטופלים לא מעשנים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למעלה מ-85% מהמקרים של סרטן ריאות קשורים בעישון והפרוגנוזה גרועה מאחר ולעיתים קרובות האבחנה נקבעת בשלב מתקדם. אחד הגורמים התורמים לעיכוב באבחנה הוא הפניה המאוחרת להערכה רפואית. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את התנהגות הפניה להערכה בקרב מעשנים ולא-מעשנים עם תסמינים העשויים להתאים לסרטן ריאות.

במסגרת המחקר נשלח סקר ל-4,913 גברים ונשים בגילאי 50 שנים ומעלה, שכלל שאלות בנוגע לתסמינים שחוו הנשאלים במהלך שלושת החודשים האחרונים, פניה להערכה רפואית (כן/לא) עבור כל תסמין ומשתנים דמוגרפיים.  החוקרים ביקשו לבחון את הקשר בין הרגלי עישון ובין פניה להערכה רפואית בשל צרידות או שיעול.

מבין 2,042 משתתפים (שיעורי היענות של 42%), 14% השיבו בחיוב לשאלה בנושא תסמיני שיעול או צרידות במהלך שלושת החודשים האחרונים, מבין אלו, 22% היו מעשנים פעילים. עישון פעיל לווה בסיכוי מופחת לפניה להערכה רפואית (יחס סיכויים של 0.44), גם לאחר תקנון למשתנים דמוגרפיים (יחס סיכויים של 0.46).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין את המנגנונים הפסיכולוגיים בבסיס הנטייה לפניה להערכה רפואית.

Thorax

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה