אונקולוגיה

מה בין פיברוזיס ריאתי אידיופתי ובין סרטן ריאות? (Curr Opin Pulm Med)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Current Opinion in Pulmonary Medicine עולה כי שתי תרופות חדשות שאושרו לטיפול ב-IPF (Idiopathic Pulmonary Fibrosis), Pirfenidone ו-Nintedanib, פותחות תרחיש חדש בו חולים מטופלים עם פיברוזיס צפויים לתוחלת חיים ארוכה יותר, עם סיכוי אפשרי להיארעות נמוכה יותר של סרטן ריאות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אחד מכל עשרה חולים עם IPF מפתח סרטן ריאות. הסקירה מספקת עדכון אפידמיולוגי וקליני אודות הקשר בין שני מחלות קטלניות אלו. בנוסף, הם מתמקדים במנגנונים אפיגנטיים חופפים לשתי המחלות.

ברוב המכריע של המקרים, סרטן ריאות מאובחן במהלך מעקב קליני ורדיולוגי אחר פיברוזיס. הסיכון להתפתחות סרטן ריאות ב-IPF הוא גבוה יותר בגברים מבוגרים ומעשנים, עם שיעורי הימצאות גבוהים יותר משמעותית של סרטן ריאות בשילוב IPF עם תסמונת אמפיזמה, בהשוואה לפיברוזיס בלבד. הקשר בין שתי המחלות הקטלניות, IPF וסרטן ריאות נושא עימו פרוגנוזה גרועה מאוד וגישת הטיפול הנכונה, בפרט בצורות מתקדמות של סרטן ריאות, עדיין אינה-ברורה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים במטרה להבהיר את טיםול לסרטן ריאות בטיפול בחולים עם IPF. יתרה מזאת, שינויים גנטיים משותפים עשויים להוות יעד חדש לטיפול ייעודי בגישות אלו בעתיד הקרוב.

Curr Opin Pulm Med. 2015;21(6):626-633

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה