אונקולוגיה

האם רמות BNP עשויות לסייע בהערכת פגיעה לבבית לאחר טיפול קרינתי לסרטן שד? (Breast)

בנשים עם ממאירות שד שמאל ייתכן קשר אפשרי בין שינויים ברמות BNP (Brain Natriuretic Peptide) לאחר טיפול קרינתי אדג’וונטי ובין פגיעה בתפקוד הלבבי, כך מדווחים חוקרים מאיטליה במאמר שפורסם בכתב העת Breast.

החוקרים כותבים כי BNP הינו הורמון לבבי המופרש בתגובה למתח של תאי שריר הלב, המוגבר בנשים לאחר טיפול קרינתי לשד שמאל ומצוי בקורלציה משמעותית עם מינון הקרינה.

במסגרת המחקר נכללו 43 נשים, שהשלימו בדיקה גופנית, אק”ג, אקו-לב ומדידת רמות BNP בתחילת המחקר ובמרווחים של עד שנה לאחר התחלת טיפול קרינתי.

מהנתונים עולה כי לא חלו שינויים במקטע הפליטה של חדר שמאל לאחר טיפול קרינתי. עם זאת, תועדה עליה משמעותית בריכוז BNP, בעיקר במהלך 1-6 החודשים הראשונים לאחר טיפול קרינתי, עם ירידה קלה לאחר 12 חודשים.

למרות עליה זו, כאשר החוקרים חישבו את היחס בין ערכי BNP בין כל ביקור ובין BNP בתחילת עמד בקורלציה משמעותית עם מינון הקרינה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר עשויים להעיד על קשר אפשרי בין השניים, אך דרושים מחקרים פרוספקטיביים נוספים במטרה לאשר כי רמות BNP מהוות סמן לרעילות לבבית על-רקע טיפול קרינתי בשלב מוקדם ובשלב מאוחר.

Breast 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה