אונקולוגיה

הוספת palbociclib לטיפול הורמונלי בסרטן שד גרורתי חיובי ל-HR ושלילי ל-HER-2 משיג שיפור בהישרדות ללא התקדמות מחלה (ASCO)

סרטן שד

הוספת palbociclib לטיפול הורמונלי עם   הובילה להארכת משך ההישרדות ללא התקדמות מחלה ב-5.4 חודשים בהשוואה לטיפול עם fulvestrant בלבד , בנשים עם סרטן שד גרורתי שלילי ל-HER-2 וחיובי ל-HR . כך עולה מתוצאות מחקר PALOMA3 שלב III שהוצגו השבוע ב-ASCO . חציון יעד המחקר המרכזי שהיה הישרדות ללא התקדמות מחלה (PFS) הגיע ל-9.2 חודשים בקבוצת הטיפול המשולב, בהשוואה ל-3.8 חודשים בטיפול ב-fulvestrant בלבד, סיכון יחסי של 0.422, מובהק סטטיסטי.

הטיפול המשולב כבר אושר ע”י ה-FDA כעוקב אחר טיפול אנדוקריני ראשוני בנשים פוסטמנופאוזליות חיוביות ל-ER, שליליות ל-HER-2 עם סרטן שד גרורתי. 

במחקר הנוכחי היעילות של הטיפול המשולב נצפתה גם בנשים פרה-מנואפאוזליות.

במחקר השתתפו 521 נשים שחולקו אקראית ביחס של 2:1 לטיפול יומי עם palbociclib במינון 125 מ”ג ליום למשך מחזורי טיפול של 3 שבועות ושבוע אחד הפסקה ביחד עם טיפול סטנדרטי בזריקות במינון של 500 מ”ג fulvestrant, או fulvestrant + פלציבו.  נשים שהיו פרה-מנופאוזליות או מנופאוזליות קיבלו בנוסף גם goserelin . המטופלות קיבלו, לכל היותר, משטר טיפולי אחד של כימותרפיה למחלה הממארת. 

חציון גיל המשתתפות היו 56 ו-57 בשתי הקבוצות. ל-60% מהן היו גרורות באיברים פנימיים, ו-79% הגיבו לטיפול הורמונלי קודם. כשליש קיבלו טיפול כימותרפי קודם.

כ-2% ו-1.7% מהמטופלות בשתי הקבוצות הפסיקו את הטיפול בשל תופעות לוואי. תופעת הלוואי הנפוצה ביותר הייתה נויטרופניה שהופיעה בקרב 79% מהנשים שטופלו עם palbociclib , בהשוואה ל-3.5% בקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים כי הטיפול המשולב משיג שיפור ניכר ומובהק ב-PFS ועל אף השכיחות הגבוהה יותר של תופעות לוואי לא היה הבדל בהפסקות הטיפול על רקע זה.

לדיווח ב-CANCER


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה