אונקולוגיה

ההשפעה המגנה של כושר גופני גבוה מפני מחלות ממאירות ותמותה (JAMA Oncol.)

הליכה פעילות גופנית

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Oncology במהלך חודש מרץ מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי רמת כושר גופני גבוהה יותר בגברים בגיל העמידה מלווה בסיכון מופחת להתפתחחות ממאירות של הריאה וממאירות של המעי הגס והרקטום, אך לא זוהה קשר עם ממאירות של הערמונית. מהמחקר עולה עוד קשר בין רמת כושר גופני גבוהה יותר באמצע החיים ובין סיכון מופחת לתמותה מאוחרת עקב מחלות ממאירות או מחלות לב וכלי דם.

זהו המחקר הראשון שמצא כי סיבולת לב-ריאה מנבאת היארעות סוגים מסוימים של מחלות ממאיורת ואת הסיכון לתמותה עקב מחלות ממאירות או מחלות קרדיווסקולאריות, לאחר אבחנה של ממאירות.

במהלך תקופת מעקב ממוצעת של 6.5 שנים, 1,310 גברים פיתחו סרטן ערמונית, 200 פיתחו סרטן ריאות ו-181 אובחנו עם סרטן מעי גס ורקטום.

מהנתונים עלה כי רמת כושר גופני גבוהה באמצע החיים, בהשוואה לרמה נמוכה, הובילו לירידה של 55% בסרטן ריאות וירידה של 44% בסרטן מעי גס ורקטום. הקשר הנ”ל לא היה תקף לסרטן הערמונית.

החוקרים מסבירים כי הקשר בין כושר גופני ובין ממאירות של הערמונית הוא נדיר. ייתכן כי בגברים עם סיבולת לב-ריאה גבוהה יותר סיכוי גבוה יותר להשלמת בדיקות סקירה רפואיות מונעות ו/או ביקורי מעקב, עם הזדמנות גדולה יותר לאבחנה עם ממאירות ממוקמת של הערמונית, בהשוואה לאלו עם רמת כושר גופני ירודה.

עם זאת, בגברים שפיתחו סרטן ערמונית תועד סיכון מופחת לתמותה עקב הממאירות או עקב מחלות לב וכלי דם, במידה והכושר הגופני שלהם היה טוב יותר עם מזה שתואר בתחילת הדרך.

JAMA Oncol. Published online March 26, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה