אונקולוגיה

היעילות והבטיחות של Radium-223 Dichloride בטיפול בחולים עם סרטן ערמונית וגרורות לעצמות (Lancet Oncol)

במאמר שפורסם בכתב העת The Lancet Oncology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי Radium-223 Dichloride (קסופיגו) הינו טיפול יעיל ונסבל היטב בחולים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס וגרורות תסמיניות לעצמות, בין אם ניתן טיפול קודם ב-Docetaxel ובין אם לאו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מנתונים ממחקר ALSYMPCA בשלב 3 עלה כי Radium-223 הביא לשיפר שיעורי ההישרדות הכוללים בהשוואה לפלסבו ונסבל היטב בחולים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס וגרורות תסמיניות לעצמות. הם השלימו ניתוח מוגדר מראש של נתוני המחקר להערכת ההשפעה של טיפול קודם ב-Docetaxel על היעילות והבטיחות של Radium-223.

ALSYMPCA הינו מחקר בשלב 3, אקראי, כפל-סמיות, שכלל חולים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס, לפחות שתי גרורות תסמיניות לעצמות, ללא גרורות ידועות לכלי דם, שקיבלו את הטיפול הסטנדרטי הטוב ביותר וחולקו באקראי לשש זריקות Radium-223 או פלסבו תואם, עם זריקה במרווח של ארבעה שבועות. כל החולים במחקר טופלו קודם לכן ב-Docetaxel או שלא התאימו או סירבו לטיפול זה והחוקרים בחנו את שיעורי ההישרדות הכוללים בעקבות Radium-223 גם לפי טיפול קודם ב-Docetaxel.

ההקצאה האקראית בוצעה בין 12 ביוני, 2008, ועד 1 בפברואר, 2011. 526 מבין 921 חולים (57%) קיבלו קודם לכן טיפול ב-Docetaxel (352 בקבוצת ההתערבות ו-174 בקבוצת הפלסבו) ו-395 חולים (43%) לא קיבלו טיפול קודם ב-Docetaxel (262 בקבוצת ההתערבות ו-133 בקבוצת הפלסבו). הטיפול ב-Radium-223 הביא להארכת חציון ההישרדות הכוללת בהשוואה לפלסבו, ללא תלות בטיפול קודם ב-Docetaxel (עם טיפול קודם ב-Docetaxel – יחס סיכון של 0.70, p=0.002; ללא טיפול קודם ב-Docetaxel יחס סיכון של 0.69, p=0.01).

התועלת של טיפול ב-Radium-223 בהשוואה לפלסבו תועדה בחולים שטופלו קודם לכן ב-Docetaxel ובאלו שלא קיבלו את הטיפול קודם לכן עבור מרבית תוצאי היעילות המשניים עם ירידה בסיכון בזמן עד לאירוע תסמיני ראשון בשלד עם ההתערבות בחולים שטופלו קודם לכן ב-Docetaxel, אך ההבדל לא היה מובהק בחולים שלא טופלו קודם לכן ב-Docetaxel.

62% מהחולים שטופלו קודם לכן ב-Docetaxel פיתחו תופעות לוואי בדרגה 3-4, בהשוואה ל-54% מאלו שלא קיבלו טיפול קודם ב-Docetaxel. בחולים שטופלו קודם לכן ב-Docetaxel תועדה היארעות גבוהה יותר של תרומבוציטופניה בדרגה 3-4 עם Radium-223 בהשוואה לפלסבו (9% לעומת 3%), בעוד שההיארעות הייתה דומה בקבוצות הטיפול באלו שטופלו קודם לכן ב-Docetaxel ואלו שלא קיבלו טיפול זה קודם לכן (3% לעומת 1%). ההיארעות של אנמיה ונויטרופניה בדרגה 3-4 הייתה דומה בקבוצת ההתערבות ובקבוצת הפלסבו, בין אם ניתן טיפול קודם ב-Docetaxel ובין אם לאו.

לסיכום, Radium-223 הינו טיפול יעיל ונסבל היטב בחולים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס וגרורות תסמיניות לעצמות.

Lancet Oncol. 2014 Nov;15(12):1397-406

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה