אונקולוגיה

חשיבות קיפופלסטיה וורטברופלסטיה בטיפול בשברי חוליות על-רקע ממאירות (Cancer Control)

במאמר שפורסם בכתב העת Cancer Control מדווחים חוקרים כי במקרים של שברים כואבים על-רקע מחלות ממאירות, במידה ואין עדות לאי-יציבות או מיאלופתיה, יש מקום להשלים ניתוח קיפופלסטיה, במידת האפשר, ולאחריו טיפול קרינתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיפופלסטיה וורטברופלסטיה שימשו בהצלחה בטיפול בשברים פתולוגיים של החוליות. כעת הם ערכו סקירה ביקורתית של הספרות הרפואית והתמקדו בסוגיות שנויות במחלוקת.

מהנתונים עולה כי העדויות תומכות בקיפופלסטיה כטיפול הבחירה במקרים של כאב על-רקע שבר ואפשרות השבת שיווי משקל סגיטאלי, בתנאי שאין אי-יציבות או מיאלופתיה, השבר גורם לכאב ונשללו גורמים אחרים לכאב, עם ממצאים רדיולוגיים תומכים. פרוצדורות חד-צדדיות הביאו לתוצאות דומות לפרוצדורות דו-צדדיות והן מועדפות במידת האפשר. יש להשלים ביופסיה באופן שגרתי וניתן לטפל ב-3-4 רמות בפרוצדורה אחת. ניתן לשלב טיפול קרינתי עם ניתוחי קיפופלסטיה וורטרברופלסטיה, אך יש להתאים זאת בכל מקרה לגופו.

מהממצאים עולה כי ההתקדמות הטכנולוגית בחומרה ובחומרים הביולוגיים, כמו גם שילוב קיפופלסטיה עם גישות טיפול אחרות, יסייעו בהבטחת פרוצדורה בטוחה ויעילה יותר.

Cancer Control. 2014;21(2):151-157

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה