אונקולוגיה

נשים בארצות הברית אינן מביעות עניין בהגבלת צריכת אלכוהול להפחתת סיכון לסרטן שד (מתוך כנס SABCS)

מרבית הנשים האמריקאיות אינן מעוניינות ללמוד כיצד להפחית את צריכת האלכוהול במטרה להפחית את הסיכון לסרטן שד, כך עולה מסקר של מדגם ארצי מייצג, שכל כ-1,700 נשים, שתוצאותיו פורסמו במהלך כנס ה-San Antonio Breast Cancer Symposium.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים קשר מנה-תגובה בין צריכת אלכוהול ובין הסיכון לסרטן שד, כאשר ככל שהצריכה היומית גבוהה יותר, כך הסיכון גדול יותר.מספר מחקרים הוכיחו כי צריכת אלכוהול, גם בכמות יומית קטנה, הינה גורם סיכון לסרטן שד. מטה-אנליזה שפורסמה בשנת 2012 וכללה 113 מחקרים מצאה כי משקה אחד ביום מביא לעליה בסיכון לסרטן שד. בנוסף, מחקר שפורסם בשנת 2011 מצא כי צריכה קבועה של אלכוהול בכמות מעטה (3-6 כוסות יין בשבוע) במהלך קרוב ל-30 שנים, הביאה לעליה קטנה אך משמעותית בסיכון לסרטן שד פולשני.

עם זאת, מחקר גדול שפורסם לפני כשנה קבע כי חלק גדול מהסיכון המוגבר לממאירות עם צריכת אלכוהול בכמות קטנה עד מתונה נובע מכך שהמשיבים משקרים בנוגע להיקף צריכת האלכוהול.

רק 12% מהמשיבות לסקר הביעו עניין בהבנה כיצד להפחית את צריכת האלכוהול, שהוא גורם סיכון מוכח לסרטן ריאות. 88% דיווחו על חוסר עניין בהכרת הדרכים להפחתת צריכת אלכוהול.

הסקר נערך דרך האינטרנט ו-87% מבין 1,692 הנשאלות השיבו על השאלות. בסיכומו של דבר, 74% מהמשיבות היו בגילאי 30-65 שנים, 68% היו לבנות ורק 2.6% מהנשים אובחנו עם סרטן שד

מרבית המשיבות (78%) הביעו עניין או עניין רב באשר לדרכים להפחתת הסיכון לסרטן שד. שלוש הדרכים העיקריות להפחתת סיכון בהן הביעו עניין כללו פעילות גופנית (41%), משקל גוף (35%) ותזונה (30%).

ישנן סיבות רבות בגינן נשים אינן מעוניינות לקבל הדרכה בנוגע להפחתת צריכת אלכוהול. אלכוהול הינו חלק מהנאות החיים, עם שימוש נפוץ במסיבות, במנהגים בתום יום עבודה ומכללות. אלכוהול גם נפוץ בשימוש בתקופות דחק כלכלי ומהווה תגמול בסוף יום עבודה ארוך.

36th Annual San Antonio Breast Cancer Symposium

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה