אונקולוגיה

המלצה להפסקת מתן סידן ומגנזיום עם טיפול ב-Oxaliplatin (מתוך כנס ה-American Society of Clinical Oncology Annual Meeting)

מומחים טוענים כי יש להפסיק את המנהג הנפוץ לשלב טיפול תוך-ורידי בסידן ומגנזיום עם Oxaliplatin להפחתת תופעות הלוואי של נוירופתיה. המחקר מבוקר-פלסבו בשלב 3 להערכת שילוב זה לא הדגים כל תועלת. הממצאים הוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם American Society of Clinical Oncology.

ברקע למחקר מסבירים מומחים כי נוירופתיה הינה סוגיה חשובה בטיפול ב-Oxaliplatin ופוגעת בחלק נכבד מהחולים. למרות שבמקרים רבים חל שיפור, באחרים ההפרעה נותרת למשך שנים ומהווה מגבלה משמעותית. הנוירופתיה בעיקרה תחושתית ופוגעת בעיקר בידיים ובכפות הרגליים, עם תחושת כאב שורף.

מדגם המחקר כלל 353 חולים עם ממאירות של המעי הגס, שקיבלו טיפול אדג’וונטי במשלב FOLFOX וחולקו באקראי לטיפול תוך-ורידי בקלציום גלוקאנט ומגנזיום סולפאט, או פלסבו, לפני ואחרי מתן Oxaliplatin. המחקר כלל גם קבוצה שלישית, בה החולים קיבלו טיפול תוך-ורידי בסידן ומגנזיום לפני הטיפול ב- Oxaliplatin ופלסבו לאחריו.

מהתוצאות עולה כי אין כל הבדל בין הקבוצות בשיעורי הרעילות העצבית החדה או רעילות סנסורית מצטברת, כפי שנקבע לפי שאלונים שחולקו לרופאים ולחולים.

החוקרים מסבירים כי ממצאי המחקר לא הצליחו להדגים כל תועלת למתן סידן ומגנזיום, כאמצעי להגנה על מערכת העצבים, מפני הנזקים האפשריים של טיפול ב- Oxaliplatin. לאור זאת, הם ממליצים על הפסקת המנהג הנ”ל.

החוקרים מדגישים כי התוצאות היו חד-משמעיות, אין כל הבדל בשיעורי נוירופתיה על-רקע טיפול ב-Oxaliplatin בין קבוצות הטיפול. אין לכך כל תועלת ועל כן אין מקום להמשיך במנהג זה.

מתוך כנס ה-American Society of Clinical Oncology Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה