אונקולוגיה

שילוב Oxaliplatin עם Capecitabine פחות רעיל בטיפול בממאירות של המעי הגס והרקטום (Ann Oncol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Annals of Oncology עולה כי לשילוב XELOX (Oxaliplatin עם Capecitabine) השפעה פחות רעילה על מערכת העצבים בהשוואה לשילוב FOLFOX-4 (Oxaliplatin עם 5-Fluorouracil ו-Leucovorin) בחולים עם ממאירות של המעי הגס והרקטום.

מתוצאות המחקר הפרוספקטיבי, רב-מרכזי, בינלאומי, עולה כי ל-FOLFOX-4 ו-XELOX פרופיל רעילות עצבית דומה בחולים עם ממאירות של המעי הגס והרקטום. עם זאת, XELOX עשוי לשמש כמשטר מועדף למניעת רעילות עצבית מצטברת הקשורה בטיפול ב-FOLFOX-4, למרות מינון מצטבר דומה של Oxaliplatin.

החוקרים עקבו באופן פרוספקטיבי אחר 150 חולים שהיו מיועדים לטיפול במשלב FOLFOX-4 או XELOX. הם נבחנו בתחילת המחקר ולאחר שלושה חודשי טיפול ושישה חודשי טיפול. בשתי הקבוצות שיעורי ההיארעות היו דומים וכך גם חומרת הנוירופתיה ההיקפית על-רקע Oxaliplatin (84.4% עם FOLFOX-4 ו-79.5% עם XELOX).

עם זאת, למרות חציון מינון מצטבר דומה מאוד של Oxaliplatin בשתי הקבוצות, משלב FOLFOX-4 לווה בעליה משמעותית של רעילות עצבית כרונית, בהשוואה ל-XELOX (83.1% לעומת 60.3%, p=0.002).

החוקרים משערים כי ההבדלים עשויים לנבוע מחשיפה תדירה יותר ל-Oxaliplatin במהלך משטר FOLFOX-4, במקום חשיפה גבוהה יותר, אך פחות תדירה עם משטר XELOX.

החוקרים מסכמים וכותבים כי נראה כי XELOX עשוי לשמש כבחירה טובה יותר במטרה להימנע מרעילות עצבית, אך דרושים מחקרים נוספים בנושא.

Ann Oncol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה