אונקולוגיה

חשיבות פעילות גופנית במסגרת הטיפול בחולי סרטן (מתוך כנס מטעם ה-American Institute for Cancer Research)

רופאים רבים נוהגים להמליץ למטופליהם הסובלים ממחלות ממאירות לנוח ולהימנע מפעילות. עם זאת, מתוצאות ראשוניות של מחקר חדש עולה כי פעילות גופנית במהלך טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי מסייעת במניעת התדרדרות ביכולת הגופנית של נשים החולות בסרטן שד. ממצאי המחקר הוצגו בכנס מטעם ה-American Institute for Cancer Research.

המחקר האקראי-מבוקר כלל 20 נשים עם סרטן שד, שקיבלו טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי (קבוצת ביקורת) או טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי עם פעילות גופנית במשך 12 שבועות.

כל הגידולים היו בגודל של מעל 1.5 סנטימטרים. נשים בקבוצת ההתערבות לקחו חלק באימונים על אופניים, בתדירות של שלוש פעמים בשבוע. בקבוצת הביקורת נרשמה ירידה של 10% בכושר הגופני במהלך 12 שבועות הטיפול. לרוב, ההתדרדרות בכושר הגופני הינה בקצב של 10% בכל עשור.

לדברי החוקרים, לא ניתן להסתפק בפעילות גופנית פעם בשבוע למשך שלוש שעות. ישנה חשיבות רבה לפעילות גופנית חוזרת וממושכת. פעילות גופנית בחולים אונקולוגים הינה תחום חדש יחסית. לפני חמישים שנים, חולים לאחר אוטם לבבי נדרשו למנוחה במיטה במשך שישה שבועות. כעת, ההנחיה היא שיצאו ממיטתם כבר ביום האירוע. תחום האונקולוגיה עדיין לא הגיע לנקודה זו, אך מומחים רבים סבורים כי זהו היעד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במידה ולא מבצעים פעילות גופנית במהלך הטיפול הכימותרפי, צפויה התדרדרות ביכולת הגופנית. הממצאים דומים לאלו שעלו ממחקר גדול בהרבה משנת 2007 וכלל למעלה מ-240 נשים עם סרטן שד, שהדגים ירידה דומה ביכולת הגופנית בקבוצת הביקורת, אך לא בקבוצת ההתערבות שכללה אימונים אירוביים תחת השגחה, שלוש פעמים בשבוע.

מתוך כנס מטעם ה-American Institute for Cancer Research

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה