אונקולוגיה

האם להרצפטין תועלת טובה ביותר בשילוב עם אנתרציקלינים? (Cancer)

ממחקר חדש עולה כי בנשים עם סרטן שד HER2+, טיפול ניאו-אדג’וונטי בהרצפטין (Trastuzumab) בשילוב עם אנתרציקלינים, עשוי להיות יעיל יותר ממתן טיפול בהרצפטין בלבד.

החוקרים כותבים כי שיעורי הכחדה מלאה של הגידול בשד ובקשריות הלימפה (החלמה פתולוגית מלאה) היו גבוהים יותר משמעותית בקרב נשים שטופלו באנתרציקלינים. בקרב חולות שטופלו באנתרציקלינים גם שיעורי ההישנות היו נמוכים יותר.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים את הנתונים אודות 235 נשים עם סרטן שד חיובי ל-HER2, שקיבלו טיפול ב-Paclitaxel ו-Trastuzumab, עם 5-Fluorouracil, Epirubicin ו-Cyclophosphamide בשילוב עם Trastuzumab (PH-FECH), ו-65 נשים שקיבלו משטר טיפול שאינו מבוסס על אנתרציקלינים וכלל Docetaxel, Carboplatin ו-Trastuzumab (TCH).

לאחר שלוש שנים, בקבוצת הטיפול בגישת PH-FECH זוהה יתרון מובהק מבחינת שיעורי ההישרדות ללא-הישנות (83% לעומת 71%) ושיעורי ההישרדות הכוללים (95% לעומת 86%). יחסי הסיכון להישנות ותמותה עמדו על 0.27 ו-0.37, בהתאמה, עם PH-FECH.

בקרב 235 החולות שטופלו במשלב PH-FECH שיעורי תגובה פתולוגית מלאה היו גבוהים פי 1.45.

לא תועד הבדל משמעותי בתופעות הלוואי הלא-מעבדתיות בין הקבוצות, וכן לא נרשם הבדל ברעילות הלבבית. עם זאת, חולה אחת בקבוצת הטיפול בגישת PH-FECH פיתחה אי-ספיקת לב שהובילה לתמותה לבבית פתאומית. דוגמא זו מדגישה את חשיבות בחירה זהירה של החולים וניטור לבבי הדוק.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור היתרונות מבחינה אונקולוגית, יש להמשיך ולשקול משטרי טיפול המבוססים על אנתרציקלינים בנשים עם גידולים חיוביים ל-HER2, ללא גורמי סיכון למחלות לב.

Cancer 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה