אונקולוגיה

האם ניתן לוותר על טיפול אדג’וונטי בחלק מהנשים עם סרטן שד מוקדם ? (J Natl Cancer Inst)

ממחקר חדש מדנמרק, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Journal of the National Cancer Institute , עולה כי בחלק מהנשים המבוגרות עם סרטן שד מגיב להורמונים, ניתן לוותר על טיפול הורמונאלי וכימותרפי אדג’וונטי, ללא סיכון מוגבר לתמותה.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את התוצאות בלמעלה מ-3,000 נשים עם סרטן-שד, שלא טופלו קודם לכן, עם גידולים שהגיבו להורמונים, ללא מעורבות קשריות לימפה, וגידולים בגודל של 20 מ”מ או פחות.

החוקרים מצאו כי בנשים שהיו בגיל 60 ומעלה, עם גידולים בדרגה 1 בגודל של עד 10 מ”מ (458 נשים) לא נרשם סיכון מוגבר לתמותה, בהשוואה לנשים בקבוצת גיל זו באוכלוסיה הכללית בדנמרק (יחס סיכון מתוקן של 1.02).

לפיכך, זוהתה תת-קבוצה קטנה של נשים במחקר, עם פרוגנוזה דומה לזו של כלל האוכלוסייה של נשים, גם ללא טיפול אדג’וונטי סיסטמי.

באשר לנשים צעירות יותר ונשים עם גידולים גדולים יותר, החוקרים מדווחים כי שיעורי התמותה היו גבוהים יותר. בהשוואה לאוכלוסיה הכללית של נשים תואמות בגיל, נמצא קשר בין שיעורי התמותה ובין גידולים גדולים יותר (11-20 מ”מ לעומת 1-10 מ”מ, SMR של 1.42) ועם גיל (35-59 שנים, SMR מעל 1).

באופן כללי, בנשים עם סרטן שד שיעורי התמותה היו גבוהים יותר, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית. באוכלוסיית המחקר תועדו 970 מקרי תמותה; מספר מקרי התמותה הצפוי היה 737, כלומר עודף של 233 מקרי תמותה (SMR של 1.32). שיעורי התמותה עמדו על 2356 מקרים ל-100,000 שנות-אדם באוכלוסיית המחקר ו-1790 ל-100,000 שנות-אדם באוכלוסיה הכללית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי ישנה תת-קבוצה קטנה של נשים עם סרטן שד ללא מעורבות קשריות לימפה, בהן ניתן לוותר על הטיפול האדג’וונטי.

J Natl Cancer Inst. Published online August 31, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה