תרופות הן גורם נפוץ יותר לתמותה מאלכוהול או כלי נשק (MMWR)

בארצות הברית בשנת 2007 תרופות היו אחראיות למספר גדול יותר של מקרי תמותה בהשוואה לאלכוהול או כלי נשק, כך עולה מדו”ח חדש של ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention).

למרות שמהדו”ח עולה כי במהלך אותה שנה נרשמו 38,371 מקרי תמותה עקב תרופות, המספר ירד במעט בהשוואה לדיווחים קודמים במהלך השנים 2003-2006. עם זאת, השיעור בקרב גברים היה גבוה יותר משמעותית בהשוואה לנשים במהלך כל השנים שנבחנו.

מקרי תמותה על-רקע תרופות כללו מקרים המיוחסים להרעלה חריפה (מנת יתר) ותמותה בשל מצבים רפואיים הנובעים מנטילת טיפול תרופתי כרוני.

החוקרים העריכו את הנתונים אודות מקרי תמותה מסוג זה בין השנים 2003-2007 ומצאו כי שיעורי התמותה הגבוהים ביותר עקב טיפול תרופתי, בכל שנה שנבחנה, היו בקרב לבנים לא-היספאנים. בקרב גברים, השיעורים הגבוהים ביותר תועדו בגברים לבנים לא-היספאנים או בגברים שחורים. בקרב נשים, בקרב ילידי אמריקה/אלסקה תועדו השיעורים הגבוהים ביותר בכל שנה, למעט 2006. הרעלה לא-מכוונת הייתה הגורם למרבית מקרי התמותה, ולאחריה הרעלה עקב ניסיון אובדני והרעלה תרופות עם כוונה לא-ידועה.

למרות שבשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת מרבית מקרי התמותה על-רקע נטילת תרופות יוחסו לשימוש בסמים אסורים, ושיעורי התמותה היו גבוהים יותר בקרב שחורים מאשר לבנים, המגמה התהפכה בתחילת 2002.

על-בסיס הממצאים, החוקרים ממליצים לרופאים לעקוב אחר הנחיות הקיימות לשימוש זהיר בתרופות הניתנות עם מרשם רופא בלבד.

MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2011;60:60-61

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה