אונקולוגיה

התרופה מבטרה אושרה באירופה כטיפול משמר בקו ראשון עבור חולי לימפומה (הודעת רוש)

מבטרה (RITUXIMAB ) אושרה באירופה כטיפול משמר בקו ראשון, בלימפומה פוליקולרית מסוג שאינו הודג’קין, ובכך מצטרפת אירופה לגישה הטיפולית המקובלת בקנדה ובארה”ב מזה מספר שנים.

לימפומה מסוג שאינו הודג’קין הינה הלימפומה הנפוצה מבין הלימפומות, כאשר בישראל מאובחנים מידי שנה כ-1200 חולים חדשים.

הטיפול המשמר הינו גישה חשובה בטיפול בלימפומה אשר הוכחה כיעילה בהארכת משך הזמן עד להידרדרות המחלה ומאריך את הזמן עד לשימוש החוזר בכימותרפיה, תוך כדי שהוא מסייע בשימור איכות חיי החולים.

האישור האירופאי מבוסס על תוצאות מחקר אשר נערך ב 25 מדינות (מחקר הPRIMA ). המחקר בדק את יעילותה של מבטרה בקרב מטופלים אשר המשיכו לקבל את התרופה אחת לחודשיים במשך שנתיים כטיפול משמר. טיפול משמר ניתן למטופלים אשר הגיבו לטיפול הראשוני המקובל של מבטרה בשילוב כימותרפיה. המחקר הראה כי מטופלים אלו הכפילו את האפשרות להיות מוגנים למשך זמן רב יותר ללא התקדמות המחלה, בהשוואה לאלה שלא קיבלו את הטיפול המשמר. בבדיקה שנערכה לאחר כשנתיים, נראה כי אצל 82% מהמטופלים אשר קיבלו מבטרה כטיפול משמר, המחלה הושהתה, בהשוואה ל-66% מהמטופלים אשר לא קיבלו טיפול משמר במבטרה.

פרופ ג’יל סל, החוקר הראשי, במחקר ציין כי אישור הטיפול באירופה מהווה צעד משמעותי אשר ישנה את הדרך בה מטפלים בלימפומה ויאפשר למטופלים לשלוט במחלתם.

מקור: חברת רוש

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה