אונקולוגיה

אושרה אינדיקציה טיפולית חדשה בישראל עבור טייקרב לטיפול בסרטן שד גרורתי ללא כימותרפיה (הודעת GSK)

ע:”פ הודעה מטעם חברת GSK , משרד הבריאות הישראלי אישר את הרחבת השימוש בתרופה לטיפול בחולות סרטן השד מתקדם וגרורתי טייקרב(  LAPATINIB)- Tykerb  –. האישור הישראלי מצטרף אל האישור האירופאי של מינהל התרופות האירופאי ה- EMEA ומינהל המזון והתרופות האמריקני ה- FDA.

האישור, ע”פ ההודעה, מבוסס על תוצאות מחקר אשר הוכיחו כי מתן טיפול משולב של טייקרב ופמרה, לעומת פמרה לבד, שיפר משמעותית את זמן ההשרדות ללא מחלה בנשים המתאימות –  8.2 חודשים לעומת 3 חודשים. (פמרה כידוע נמנית על קבוצת מעכבי הארומטז- שהן  תרופות המונעות את הגעת ההורמון בגוף האישה אל תאי הגידול הסרטניים).

השילוב החדש של טייקרב עם תרופות מקבוצת מעכבי ארומטז מבוסס על מחקר שהתפרסם בכתב העת המדעי  JCO וכלל 1200 נשים.

מעתה, ע”פ ההודעה,  ניתן יהיה להשתמש בטייקרב בשילוב עם מעכבי ארומטז לטיפול בנשים עם סרטן שד מתקדם גרורתי, ללא ווסת, שהגידול שלהן מבטא ביתר את הרצפטור HER2 ורגיש לטיפול הורמונלי ושהן אינן מועמדות לטיפול כימותרפי.

ע”פ הודעת החברה לטיפול משולב זה עשויים להיות יתרונות משמעותיים שכן חולות אלו עד היום טופלו בכימותרפיה. כעת ניתן להעבירן לטיפול עם פחות תופעות הלוואי ובנוסף לאפשר להן טיפול בכדורים לבליעה שאינו מצריך עירוי או אשפוז.

עוד פרטים על טייקרב בהודעת החברה: טייקרב היא תרופה ביולוגית, מקבוצת הטיפולים הממוקדים, שפעולתה מכוונת לאתר מוגדר בתא הסרטני, האחראי לפעילות התא. התרופה ניתנת ללקיחה בבליעה, ללא צורך באשפוז. החומרים הפעילים בה תוקפים באופן ישיר רק את הקולטנים בתוך התא הסרטני ואינם פועלים על תאים אחרים כמו בטיפול כימותרפי. מנגנון התרופה מבוסס על תהליך עיכוב פעילות ייחודי של הקולטנים ErbB1 ו- ErbB2 הנמצאים בגידולים הסרטניים.המנגנון מעכב את שגשוג התאים הסרטניים ובכך עוצר את המחלה מהתקדמותה.

עד עתה אושר הטיפול בטייקרב בשילוב עם התרופה הכימותרפית קסלודה לחולות סרטן שד מתקדם שטופלו קודם לכן בהרצפטין וכימותרפיה. טיפול זה הוכלל בסל הבריאות לשנת 2010.

מקור: הודעת חברת GSK

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה