אונקולוגיה

האם פסאודו-פוליפים מנבאים סרטן קולון בחולי UC ? (מתוך Gastroenterology)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של Gastroenterology, עולה כי נוכחות פסאודו-פוליפים יותר ממכפיל את הסיכון של סרטן קולורקטלי בחולי UC (ulcerative colitis). פיקוח בעזרת קולונוסקופיה ושימוש בחומרים אנטי דלקתיים יכולים להוריד את הסיכון.

יש מידע מוגבל בנוגע לגורמי הסיכון לסרטן קולורקטלי בחולי UC. פיקוח בעזרת קולונוסקופיה וטיפול בעזרת 5-ASA יכול פוטנציאלית להוריד את הסיכון, אך שני פקטורים אלה אף פעם לא נחקרו באותו מחקר.

החוקרים העריכו את גורמי הסיכון לסרטן קולורקטלי על ידי ניתוח מידע של 188 חולי UC עם ממאירות ו-188 חולים דומים ללא ממאירות.

היסטוריה של פסאודו-פוליפים נקשרה לסיכון של פי 2.5 לסרטן קולורקטלי.

לרוב גורמי הסיכון היה אפקט הפוך. נראה שלפיקוח בעזרת קולונוסקופיה, עישון ושימוש בסטרואידים, באספירין, ב-NSAIDS וב-5-ASA יש אפקט מגן בפני סרטן קולורקטלי עם ירידות בסיכון, שנעות בין 50% ועד ל-90%. אך לאחר 5 שנים ל-5-ASA כבר אין קשר להורדת הסיכון.

מחקרים קודמים הציעו, של-NSAIDS, לסטרואידים ולעישון יש אפקט אנטי סרטני הקשור ל-UC. המכניזם הנפוץ הוא עקב אפקט אנטי דלקתי, שמוריד את הסיכון לממאירות.

תוצאות אלה מציעות, שבאוכלוסיית UC עם משך ונרחבות מתאימים, פיקוח בעזרת קולונוסקופיה ושימוש בתרופות אנטי דלקתיות יכולים להוריד את הסיכון לסרטן.

Gastroenterology 2006;130:1941-1949

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה