אונקולוגיה

מתן 131I Tositumomab לחולי לימפומה פוליקולרית מביא לנסיגה של המחלה (N Engl J Med)

במחקר חדש עולה, כי טיפול במשך שבוע ב- Tositumomab, יכול להביא לנסיגה של המחלה בחולי לימפומה פוליקולרית. מאמר מערכת מצורף טוען, כי אין בממצאי המחקר להביא לשינוי הקו הראשון של הטיפול, אבל הם מצדיקים מחקר נוסף בנושא.

Tositumomab הוא נוגדן מונוקלונלי מסוג IgG2a, והוא מופק מעכבר. הנוגדן נקשר באופן סלקטיבי ל- CD20 על פני השטח של תאי B רגילים או ממאירים. ניתן לסמן את הנוגדן ב- iodine-131 וליצור את ה- 131-I Tositumomab.

במחקר השתתפו 76 חולים עם לימפומה פוליקולרית בשלביםIII או IV. החולים קיבלו טיפול ב- 131-I Tositumomab, אשר מקרין את הגוף בעוצמה של75 cGy.

נמצא כי שיעור התגובה הכוללת לטיפול היה 95%, ושיעור התגובה המלאה היה 75%. מבין החולים עם תגובה מלאה, 80% הראו תגובה מולקולרית המשקפת שינויים בגן BCL2. אחרי מעקב ממוצע של 5.1 שנים, שיעור החולים שעברו חמש שנים ללא התקדמות המחלה היה 59%. הזמן הממוצע ללא התקדמות המחלה היה 6.1 שנים. מבין 57 החולים עם התגובה המלאה, 40 נשארו בנסיגה ל- 4.3-7.7 שנים.

החוקרים מדווחים, כי הטוקסיות ההמטולוגית היתה מתונה, ללא חולים שנזקקו לעירויים או גורמי גידול. לא נצפו מקרים של MDS.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מראים כי יש תועלת רבה בשימוש ב- 131-I Tositumomab, בשלב מוקדם של המחלה. עם זאת, לא ברור עדיין מהו פרוטוקול הטיפול היעיל ביותר, מבחינת תיזמון התרופות השונות. במאמר מערכת מצורף נאמר, כי התוצאות נראות מעודדות ומרשימות, במיוחד לאור הטוקסיות הנמוכה. עם זאת, לדעת המחבר אין עדיין מספיק עדויות על מנת להשתמש בטיפול כקו ראשון בטיפול במחלה.

N Engl J Med. 2005;352:441-449, 496-498

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה