אונקולוגיה

יתרון לשילוב של כימותרפיה המבוססת על Oxaliplatin ו- Bevacizumab בטיפול ראשוני או שניוני בסרטן המעי הגס

חברת Sanofi-aventis פרסמה תוצאות ראשוניות מ-2 מחקרים פרוספקטיבים גדולים מהם עולה שכימותרפיה המבוססת על oxaliplatin (Eloxatin) בשילוב עם bevacizumab (Avastin) מפחית את הסיכון לתמותה בחולים הסובלים מגידול סרטני מפושט של המעי הגס.

המחקר הראשון שנקרא TREE-2 השווה 3 טיפולים כימותרפים במסגרת טיפול ראשוני בחולים הסובלים מגידול מפושט של המעי הגס, הכוללים: 

1-  Eloxatin    ועוד   Fluoropyrimidine בעירוי, בפרוטוקול הנקרא FOLFOX,

2-Eloxatin  + בולוס 5FU 

3- שילוב של  capecitabine (Xeloda) +  Eloxatin   (בפרוטוקול הנקרא CAPEOX ) בשילוב עם bevacizumab  .

במחקר השתתפו 213 חולים בני 18 או יותר. החוקרים מצאו שהתוצאות הטובות ביותר הושגו כאשר bevacizumab הוסף ל-FOLFOX ול-CAPEOX. לא דווח על תופעות לוואי בלתי צפויות באף אחד מהפרוטוקולים.

המחקר השני שנקרא E3200 השווה טיפול כימותרפי ב-Eloxatin, fluorouracil ו-leucovorin calcium עם או בלי bevacizumab לטיפול ב- bevacizumab בלבד בחולים שכבר קיבלו טיפול קודם בסרטן גרורתי של המעי הגס. במחקר זה השתתפו 829 חולים.

החוקרים מצאו שההשרדות הממוצעת של החולים שקיבלו טיפול כימותרפי המבוסס על Eloxatin (FOLFOX4) בשילוב עם bevacizumab היתה 12.5 חודשים לעומת 10.7 חודשים בקרב החולים שקיבלו FOLFOX4 בלבד (מובהק סטטיסטית). השוואה בין הטיפולים הצביעה על ירידה של 26% בסיכון לתמותה בעקבות הטיפול הראשון.

מסנופי-אוונטיס ישראל נמסר לנו ש- Eloxatin אינה רשומה בישראל (כנראה על רקע בעיתיות בהגנה על זכויות התכשיר-המערכת) , אך נעשה בה שימוש נרחב לפי סעיף 29 ג’ בתקנות (יבוא ושימוש בתרופות שאינו רשומות בישראל).

מקור הידיעה – הודעה לעתונות של חברת סנופי-אוונטיס

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה