נוירוכירורגיה

מנהל המזון והתרופות האמריקאי הודיע על קיצור מרווח הזמן עד למתן מנת בוסטר של חיסון מודרנה כנגד נגיף הקורונה (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על עדכון האישור לשימוש חירום בחיסון של חברת מודרנה כנגד נגיף הקורונה, עם החלטה על קיצור מרווח הזמן בין קבלת שתי מנות חיסון ומנת בוסטר משישה חודשים לחמישה חודשים.

מהסוכנות נמסר כי על-רקע ההתפשטות המהירה של זן אומיקרון המדבק מאוד, הוחלט על קיצור משווח הזמן בין המנה השניה והשלישית של החיסון, אשר אושר לשימוש בגילאי 18 שנים ומעלה.

ממנהל המזון והתרופות האמריקאי נמסר כי החיסון מהווה את קו ההגנה הטוב ביותר בנגד COVID-19, כולל הוריאנטים השונים של הנגיף, וקיצור מרווח הזמן בין השלמת שתי מנות החיסון ועד לקבלת מנת בוסטר עשוי לסייע בצמצום היעלמות ההגנה החיסונית. המומחים הדגישו כי הם מעודדים את כלל הציבור להתחסן כנגד הנגיף.

מוקדם יותר הוחלט בסוכנות לקצר את מרווח הזמן לקבלת מנת דחף של החיסון של חברת פייזר לחמישה חודשים. המרווח לקבלת מנת בוסטר של החיסון של חברת ג’ונסון וג’ונסון נותר על חודשיים לאחר השלמת החיסון הראשוני.

על-פי הצהרת מנהל המזון והתרופות האמריקאי, האירועים החריגים המדווחים הנפוצים ביותר לאחר קבלת חיסון של חברת מודרנה כנגד נגיף הקורונה כללו כאב, אודם ונפיחות באתר הזריקה, עייפות, כאבי ראש, כאבי מפרקים או שרירים וצמרמורות.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה