נוירוכירורגיה

עדויות חדשות קובעות כי מחוסנים מוגנים יותר ממחלימים לאחר זיהום בקורונה (MMWR)

מנתונים שפורסמו ב-Morbidity and Mortality Weekly Report עולה כי חיסון כנגד נגיף הקורונה מספק הגנה טובה יותר מפני הדבקה בנגיף, בהשוואה לזיהום קודם. מהמחקר שכלל למעלה מ-7,000 משתתפים עלה כי לא-מחוסנים שנדבקו לאחרונה בנגיף הקורונה היו בסיכון גבוה יותר מפי חמש להדבקה בזיהום, בהשוואה לאלו שהשלימו את משטר החיסון המומלץ כנגד הזיהום.

נתונים קודמים מצאו כי בקרב מחלימי קורונה אשר לא קיבלו חיסון כנגד הזיהום תועד סיכון גבוה פי 2.34 להדבקה חוזרת בנגיף, בהשוואה למחלימים שקיבלו חיסון כנגד הנגיף.

החוקרים אספו נתונים אודות 7,348 מבוגרים עם זיהום קודם (1,020 מחלימים) או שהשלימו את משטר החיסונים המומלץ (6,328 מחוסנים) במהלך 90 עד 179 ימים לפני אשפוז באחד מ-187 בתי חולים בשל מחלה דמוית COVID-19.

עדות לזיהום בנגיף הקורונה תוארה ב-324 (5.1%) מחוסנים וב-89 (8.7%) לא-מחוסנים. בקרב לא-מחוסנים אשר נדבקו בעבר בנגיף תועד סיכון גבוה פי 5.49 להוכחה מעבדתית לזיהום בנגיף הקורונה, בהשוואה לאלו שהשלימו את מנות החיסון (רווח בר-סמך 95% של 2.75-10.99).

החוקרים כותבים כי עדויות אלו מצטרפות לנתונים קודמים ומאשרות את חשיבות חיסונים כנגד נגיף הקורונה, גם בקרב מחלימים.

עדויות אלו מצטרפות לנתונים קודמים שהעידו על ההגנה של חיסונים מפני התפתחות מחלה חמורה על-רקע COVID-19. המומחים מדגישים כי הדרך הטובה ביותר לעצירת התפשטות המגפה, כולל התפתחות וריאנטים חדשים, הינה באמצעות מתן נרחב של חיסונים כנגד הזיהום ועם הקפדה על אמצעי מניעת התפשטות המחלה, כולל הקפדה על מסכות, רחצת ידיים תכופה, ריחוק גופני והישארות בבית בזמן מחלה.

MMWR 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה