נוירוכירורגיה

האם החיסון כנגד נגיף הקורונה של חברת פייזר פחות יעיל בגילאים מבוגרים? (JAMA Network Open)

החיסון כנגד נגיף הקורונה של חברת פייזר הוביל ליצירת כמות נוגדנים יחסית נמוכה יותר במבוגרים בגילאי 50 שנים ומעלה, בהשוואה למבוגרים בגילאים צעירים יותר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. מנגד, לא תועדו הבדלים בין הקבוצות ברמות נוגדנים לאחר מתן שתי מנות חיסון של חברת מודרנה.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה להשוואת תגובת הנוגדנים בקרב אלו שקיבלו שתי מנות חיסון כנגד נגיף הקורונה של חברת פייזר או מודרנה. מדגם המחקר כלל 167 משתתפים, מהם 79 קיבלו את החיסון של חברת פייזר ו-88 קיבלו את החיסון של חברת מודרנה. הגיל החציוני של המשתתפים עמד על 42 שנם, כאשר 63 משתתפים (38%) היו בגילאי 50 שנים ומעלה.

מהנתונים עולה כי רמות נוגדני IgG כנגד אזור קושר קולטן של הנגיף היו נמוכות יותר באלו שקיבלו את החיסון של חברת פייזר, בהשוואה לאלו שקיבלו את החיסון של חברת מודרנה לפני מתן המנה השנייה (5.9 מיקרוגרם/מ”ל לעומת 19.1 מיקרוגרם/מ”ל) ולאחר מכן (45.9 מיקרוגרם/מ”ל לעומת 68.5 מיקרוגרם/מ”ל, בהתאמה).

בקרב אלו בגילאי 50 שנים ומעלה שקיבלו את החיסון של חברת פייזר תועדו רמות נוגדני IgG לפני מנת הדחף שהיו נמוכות יותר, בהשוואה למבוגרים מתחת לגיל 50 שנים (2.1 מיקרוגרם/מ”ל לעומת 10.2 מיקרוגרם/מ”ל).  הממצאים לאחר מנת הדחף היו דומים (31.1 מיקרוגרם/מ”ל לעומת 59 מיקרוגרם/מ”ל).

החוקרים כותבים כי אחד ההסברים להבדלים באימונוגניות שתוארה בקרב אלו בגילאים מבוגרים יותר עשוי לנבוע מכמות רנ”א שליח המשמש בחיסונים הללו, עם 30 גרם בחיסון של חברת פייזר לעומת 100 גרם בחיסון של חברת מודרנה.

JAMA Network Open 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה