נוירוכירורגיה

אלפי מחוסנים בארצות הברית נדבקו בנגיף הקורונה (MMWR)

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מדווח כי למעלה מ-10,000 תושבים בארצות הברית אשר קיבלו את כל מנות החיסון הנדרשות כנגד נגיף הקורונה נדבקו בנגיף הקורונה עד סוף חודש אפריל השנה ומוסיפים כי סביר להניח כי מדובר בתת-הערכה של המצב בפועל.

בין 1 בינואר ועד 30 באפריל בשנת 2021 דווח על 10,262 מקרי הדבקה בנגיף הקורונה בקרב מחוסנים כנגד הנגיף (Vaccine Breakthrough) ב-46 מדינות ואזורים בארצות הברית. כרבע מהחולים שנבדקו (27%) לא הציגו תסמינים. 160 חולים (2%) עם זיהום שהתפתח לאחר חיסון הלכו לעולמם.

בסך הכול, 995 חולים אושפזו לבית חולים, כולל 289 חולים שאושפזו בשל זיהום אסימפטומטי או מסיבות שלא קשורות לנגיף הקורונה.

החוקרים מסבירים כי ניתן לצפות להופעת זיהומים לאחר קבלת חיסונים, מאחר ואין חיסון בעל יעילות מושלמת. יתרה מזאת, מקרים של הופעת זיהום לאחר חיסון היו לרוב אסימפטומטים או קלים.

הכותבים ממליצים לכל תושבי ארצות הברית בגילאי 12 שנים ומעלה לקבל חיסון כנגד נגיף הקורונה. החיסונים עשויים להפחית משמעותית את מספר מקרי ההדבקה בנגיף הקורונה, אשפוזים ותמותה עקב הזיהום הנגיפי.

חלק גדול ממקרי ההדבקה לאחר קבלת חיסון (63%) אירעו בנשים. הגיל החציוני של החולים במחקר עמד על 58 שנים. ריצוף גנטי בוצע ב-5% מהמקרים המדווחים, בשני-שליש (64%) מהמקרים ההדבקה הייתה באחד הווריאנטים של הנגיף, כולל B.1.1.7 (56%), B1.427 (29%), P.1 (29%), B.1.429 (25%) ו-B.1.351 (13%).

מאחר והדיווח על מקרים של הדבקה לאחר קבלת החיסון הם פאסיביים והתנדבותיים, סביר כי מספר המקרים המדווח מהווה תת-הערכה של המצב בפועל.

MMWR Morb Mortal Wkly Rep. Published online May 25, 2021

לידיעה במדסקייפ


הערת מערכת:

ככל הידוע, שיעור המחוסנים באופן מלא שחלו ב-COVID-19 בישראל דומה לנתונים האמריקאיים ותואם גם את המחקרים הקליניים שבוצעו לצורך אישור החיסון

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה