נוירוכירורגיה

מחקר חדש ייבחן אם חיסונים כנגד נגיף הקורונה מפחיתים את הסיכון להפצת הזיהום (מתוך MedPage Today)

נתונים אודות אלפי סטודנטים במכללות המשתתפים במחקר חדש בשם PreventCOVIDU יסייעו לקבוע עד כמה החיסונים כנגד נגיף הקורונה מפחיתים את הסיכון להדבקה בנגיף, כך מסבירים מומחים בתחום.

עדויות רבות תומכות ביעילות החיסונים במניעת מחלה תסמינית אך עדיין לא ברור אם במידה ומחוסנים אלו נדבקים בנגיף כמה זמן הם נושאים את הנגיף באף.

המחקר החל ביום חמישי וייבחן אם החיסון כנגד נגיף הקורונה מונע הן את הזיהום ואת את ההפצה של נגיף הקורונה בקרב סטודנטים במכללות ויסייע לקבל החלטות מבוססות-מדע אודות השימוש במסכות והצורך בריחוק חברתי לאחר חיסונים.

המחקר נערך במימון ה-National Institute of Health ויכלול 12,000 סטודנטים בגילאי 18-26 שנים מלמעלה מ-20 אוניברסיטאות וצפוי לארוך חמישה חודשים. קבוצה אחת של 6,000 סטודנטים תקבל את המנה הראשונה של החיסון של חברת מודרנה באופן מיידי. האחרים ישמשו כקיבורות ויקבלו את החיסון ארבעה חודשים מאוחר יותר. בסופו של דבר, כל המשתתפים במחקר יקבלו את שתי מנות החיסון.

המשתתפים ישלימו כל יום דגימה מהאף לזיהוי נגיף הקורונה, יספקו דגימת דם לאורך המעקב וישלימו שאלונים באמצעות יומן אלקטרוני. בנוסף, הם ידרשו לעקוב אחר הפרוטוקולים של האוניברסיטה בנוגע לזיהום בנגיף הקורונה ולהשלים בדיקות פעמיים בשבוע.

בנוסף, 25,000 אנשים שהם מגעים קרובים, כמו שותפים לחדר או עמיתים לעבודה, יספקו גם כן דגימות דם לחוקרים, ישלימו כל יום דגימות מהאף למשך שבועיים וישיבו על שאלונים כל שבוע.

היקף הסיכון להדבקה מאנשים מחוסנים ייקבע על-פי שיעור הזיהומים בקרב המגעים הקרובים של המחוסנים.

באתר המחקר דווח כי המשתתפים יקבלו תשלום עבור כל דגימה יומית שישלחו לחוקרים, כאשר הסכום המדויק משתנה מאתר לאתר ותלוי גם בגורמים נוספים.

לידיעה ב-MedPage Today

הערת מערכת:

ההערכה על בסיס דיווחים מישראל (כמו המחקר הזה ממכבי שעליו דיווחנו לאחרונה) שהחיסון מספק הגנה ברמת יעילות של מעל 90% גם מפני הדבקה אסימפיטומטית, אך אין ספק שמחקר פרוספקטיבי כזה יסייע בגיבוש הנחיות מעודכנות ומתאימות יותר עבור מתחסנים. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה