נוירולוגיה

החלפת טריפטנים עשויה לשפר את התגובה בחולים הסובלים ממיגרנה (Headache)

חוקרים גרמניים מדווחים כי העדר תגובה לטריפטן אחד איננה מעידה כי גם שימוש בטריפטן אחר לא יסייע בהקלה מכאב בקרב חולים הסובלים ממיגרנה.

השימוש בטריפטנים מומלץ כטיפול הבחירה במיגרנות מדרגת חומרה בינונית עד חמורה בחולים שאינם מגיבים לתרופות שאינן ספציפיות. אולם, מציינים החוקרים, קיימים הבדלים קליניים משמעותיים ביעילותם ובתופעות הלוואי הכרוכות בשימוש בטריפטנים שונים.

החוקרים גייסו למחקר חולים שלא הגיבו באופן משביע רצון לטיפול ב-sumatriptan במינון של 50 מ”ג במהלך שני ארועים לפחות. החולים חולקו באקראי לקבלת טיפול באמצעות almotriptan במינון של 12.5 מ”ג או לקבלת פלצבו (99 חולים בכל קבוצה) במהלך המיגרנה הבאה.

הופעת הקלה בכאב בתוך שעתיים היתה סבירה יותר באופן מובהק סטטיסטית בקבוצת ה-almotriptan (47.3% לעומת 24.5%, p = 0.001). השימוש ב-almotriptan נקשר גם למספר גדול יותר של חולים שהשיגו הקלה מוחלטת בכאב בתוך שעתיים ונותרו ללא כאבים.

פרופיל תופעות הלוואי לא נבדל באופן מובהק סטטיסטית בין שתי הקבוצות. רוב תופעות הלוואי היו חולפות וחומרתן הוגדרה כקלה עד בינונית.

החוקרים מציינים כי התוצאות אינן מפתיעות שכן חולים הסובלים ממיגרנות נבדלים זה מזה, המיגרנות עצמן נבדלות בינהן והטריפטנים השונים נבדלים אלה מאלה. הם מסכמים כי כאשר חולה הסובל ממיגרנות איננו מגיב היטב ל-sumatriptan או לטיפול באמצעות טריפטן אחר, כדאי לנסות שימוש בתרופה אחרת מקבוצה זו.

Headache 2005;45:874-882.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה