פנימית

מתן הקרנות לטיפול בסרטן הערמונית אינו מגביר את הסיכון להתפתחות סרטן שלפוחית השתן (J Urol)

על-פי דיווח שפורסם לאחרונה, לא נראה שטיפול בסרטן הערמונית באמצעות external beam radiation (או EBRT) מגביר את הסיכון להתפתחות סרטן בשלפוחית השתן. החוקרים מסבירים כי מחקרים קודמים מצאו כי שימוש ב-EBRT לטיפול בממאירויות במערכת המין הנשית מגביר לפחות פי שניים את הסיכון להתפתחות סרטן בשלפוחית השתן. אולם, לא ברור האם לטיפול השפעה כזו גם במקרים של סרטן הערמונית.

בכדי לחקור את הנושא, ניתחו החוקרים מידע שנאסף בקרב 1743 חולים שעברו טיפולי EBRT בשל סרטן הערמונית בין השנים 1980-1998. לאחר תקופת מעקב שוות ערך ללמעלה מ-12,000 שנות-אדם, לא נמצא קשר בין טיפול EBRT בסרטן הערמונית לבין עליה בסיכון להופעת סרטן בשלפוחית השתן.

עליה בסיכון כן הופיעה בקרב גברים שקיבלו טיפולי הקרנות אדג’ובנטים, אך התוצאה היתה מובהקת מבחינה סטטיסטית רק כשהאנליזה כללה את החולים המתגוררים באזור הסמוך למרכז הטיפול בלבד. החוקרים מציעים כי העליה בסיכון עשויה לנבוע מכך שהשלפוחית סופגת קרינה רבה יותר במערכת הטיפול האדג’ובנטית מאשר במהלך הטיפול הראשוני.

החוקרים מסכמים כי הסקירה הרטרוספקטיבית מעידה כי הסיכון להופעת סרטן בשלפוחית השתן איננו מוגבר לאחר מתן טיפולי הקרנות בחולי סרטן הערמונית. הם מוסיפים כי לא נצפה שינוי באופיו הטבעי של סרטן שלפוחית השתן באוכלוסיה זו בשל ההקרנות, פרט לכך שנראה שחלק מהחולים מאובחנים בשלב מוקדם יותר.

לידיעה במדסקייפ

J Urol 2005;174:107-111.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה