טיפול נמרץ

מקומו של Sacubitril/Valsartan בטיפול בחולים עם אי-ספיקת לב (Int J Cardiol)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology טוענים מומחים כי העדויות הזמינות בספרות הרפואית תומכות במתן Sacubitril/Valsartan (אנטרסטו) כקו-טיפול ראשון לחולים אמבולטורים או לחולים מאושפזים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל, עם רמזים לתועלת גם בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה בטווח הביניים.

ההנחיות הבינלאומיות הנוכחיות ממליצות על החלפת טיפול במעכבי ACE או ARB לטובת טיפול ב- Sacubitril/Valsartan בחולים אמבולטורים יציבים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד, עם עדות לתסמינים למרות טיפול תרופתי אופטימאלי. מאז פרסום ההנחיות הללו, נתונים חדשים בנושא עשויים לתמוך בשימושים קליניים נוספים ויתרונות Sacubitril/Valsartan מעבר לחולים אמבולטורים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל.

העדויות בנושא מצביעות על יעילות אפשרית של Sacubitril/Valsartan במגוון רחב של תתי-קבוצות של חולים, כולל חולים בגילאים ומינים שונים, אלו עם אי-ספיקת לב על-רקע גורמים שונים, מחלות-רקע שונות, מקטע פליטה נמוך או תקין ודרגות סיכון קרדיווסקולאריות שונות. בנוסף, פרופיל הבטיחות והסבילות של Sacubitril/Valsartan דומים לאלו של מעכבי ACE או ARB.

דרושים מחקרים קליניים נוספים במטרה לאשר את התועלת האפשרית של Sacubitril/Valsartan בחולים עם מקטע פליטה שמור או מקטע פליטה בטווח הביניים, כפי שעלה מניתוח נתוני PARAGON-HF, או בשילוב עם מעכבי SGLT-2 או במקרים של אי-ספיקת לב לאחר אוטם לבבי.

החוקרים סקרו את העדויות החדשות אודות ההשפעות של Sacubitril/Valsartan ופרופיל הבטיחות של הטיפול וקבעו כי הנתונים הזמינים עשויים לתמוך במתן הטיפול כקו-ראשון לחולים אמבולטורים ולחולים מאושפזים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה ירוד של חדר שמאל וכן מציעים כי הטיפול עשוי להיות אפשרי בחולים עם אי-ספיקת לב ומקטע פליטה בטווח הביניים.

Int J Cardiol. 2020 Dec 7

הערת מערכת:

המלצה לצפות בוובינר שהתקיים לאחרונה עם ד”ר אבישי גרופר בו סקר את העדויות העדכניות הנוגעות לטיפול באי ספיקת לב באמצעות אנטרסטו והציג את המלצותיו ומסקנותיו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה