טיפול נמרץ

Moxifloxacin או אוגמנטין יעילים בטיפול בהתלקחויות COPD (מתוך Eur Resp J)

מתוצאות מחקר MAESTRAL עולה כי ל- Moxifloxacin (מגאקסין) תועלת דומה לזו של אוגמנטין בטיפול בהתלקחויות COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease) בחולים שאינם מאושפזים. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת European Respiratory Journal.

לאור התועלת הטובה והסבילות של שתי התרופות, הן מומלצות לטיפול בהתלקחויות בחולים שאינם מאושפזים עם התלקחות חדה בדרגה בינונית-עד-חמורה, עם חשד לזיהום חיידקי.

החוקרים מסבירים כי טיפול אנטיביוטי מומלץ לטיפול בחולים קשים עם התלקחויות COPD, אך מחקרים מעטים הוכיחו כי אנטיביוטיקה מסוימת עדיפה על אחרת.

להשוואת הטיפול ב- Moxifloxacin מול אוגמנטין, מדגם המחקר כלל 1,492 חולים במחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, משלושים מדינות.

כל המשתתפים היו בגילאי 60 ומעלה, עם מדד FEV1 (Forced Expiratory Volume in 1 second) של פחות מ-60% מהערך הצפוי ולפחות שתי התלקחויות COPD בשנה האחרונה. המשתתפים סווגו לפי הטיפול בסטרואידים ולאחר מכן חולקו באקראי לטיפול ב- Moxifloxacin במינון 400 מ”ג ליום, למשך חמישה ימים, או אוגמנטין במינון 875 מ”ג, פעמיים ביום, למשך שבעה ימים.

התוצא העיקרי היה המאפיינים הקליניים שמונה שבועות לאחר הטיפול. החוקרים כותבים כי תקופה של שמונה שבועות מאפשרת לזהות מקרים של הישנויות הנוגעות ככל הנראה לטיפול בהתלקחות הראשונית, אך לא מדובר בתקופה ארוכה מדי.

בסופו של דבר, 1,056 חולים נכללו בניתוח הנתונים. שיעור הכישלונות עמד על 20.6% בקבוצת הטיפול ב- Moxifloxacin, ו-22.0% עם טיפול באוגמנטין הבדל שלא היה מובהק סטטיסטית. שיעורי הכישלונות המקבילים היו גבוהים יותר בחולים שקיבלו טיפול פומי בסטרואידים (26.4% לעומת 32.8%, p=0.168), בהשוואה לחולים שלא נטלו סטרואידים (17.7% לעומת 15.8%, p=0.505).

ההבדל בין חולים שקיבלו טיפול בסטרואידים ואלו שלא קיבלו טיפול בסטרואידים מעיד על חשיבות סיווג החולים במחקר, ודורש מחקרים נוספים להערכת הנושא.

החוקרים מציינים כי שני הטיפולים נסבלו היטב, ללא תופעות לוואי חריגות. שיעורי ההפסקה המוקדמת של הטיפול עקב תופעות לוואי עמדו על 1.8% עם Moxifloxacin ו-1.3% עם אוגמנטין.

החוקרים מקווים כי תוצאות המחקר יובילו למחקרים נוספים להגדרת הקריטריונים הקליניים ו/או הסמנים שיסייעו לרופאים לזהות את החולים המתאימים ביותר לטיפול אנטיביוטי ואת הטיפולים האנטיביוטיים הטובים ביותר לחולים עם התלקחויות COPD.

Eur Resp J 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה