מחלות זיהומיות

ארגון הבריאות העולמי פירסם תוכנית להגבלת התפרצות שפעת העופות בבני אדם

ארגון הבריאות העולמי (WHOThe World Health Organization) פירסם תוכנית הדרגתית, הכוללת שימוש המוני מהיר בתרופה האנטי-ויראלית תאמיפלו (TAMIFLU ), שנועדה לעצור את התפרצות שפעת העופות במידה והנגיף יתחיל להתפשט במהירות בין בני אדם.

על פי דיווח הארגון, לתגובה המהירה ולאסטרטגיית הבלימה יש סיכוי לדכא את הנגיף הקטלני H5N1 רק במידה ואנשים באיזור שנמצא בסיכון יקבלו מינונים מאסיביים של התרופה בתוך שלושה שבועות מההתפרצות המאומתת.

הארגון מסר בדיווח האחרון שלו, המבוסס של המלצותיהם של 70 מומחים עולמיים שניהלו לאחרונה שיחות בדלתיים סגורות, כי ההצלחה של האסטרטגיה לעצירת מגיפה של הוירוס היא בעיקרה תלויית זמן.

על פי הדיווח, מודלים מתמטיים מצביעים על כך כך שלאסטרטגיית הבלימה, המבוססת על מתן המוני של תרופות אנטי-ויראליות, יש סיכוי להצליח רק כאשר התרופות ניתנות בתוך21 יום מרגע זיהוי המקרה הראשון שמייצג יכולת העברה משופרת של הנגיף מאדם לאדם.

בעת קביעת לוח הזמנים המפורט של השתלשלות האירועים, צריכה המדינה ליידע את ארגון הבריאות העולמי בנוגע להופעת קבוצת מקרים חשודים, המרמזים של התפשטות מתמשכת של הנגיף מאדם לאדם בתוך 24 שעות מהזיהוי.

למעבדה המאושרת על ידי WHO יש 24 שעות נוספות לאשר שנגיף שפעת העופות H5N1 השתנה, או דרך מוטציה או דרך reassortment עם human influenza.

האסטרטגיה מסתמכת על המאגר הגלובלי של WHO לבלימה מהירה, שמכיל 3 מיליון קורסים טיפוליים של תאמיפלו שנתרמו על ידי יצרן התרופות השוויצרי Roche. יש לבצע גם בידוד, הערכת השליטה במחלה ואיתור הבאים במגע.

ברגע שארגון הבריאות העולמי ייפנה בבקשה רשמית ל- Rocheלהעברת מנות תאמיפלו, התרופות אמורות להגיע לנמל התעופה הבינלאומי הקרוב ביותר לאיזור ההתפרצות בתוך 24 שעות, נמסר בדיווח.

הארגון מסר כי לאחרונה ארעה הפעם הראשונה בה ביקש הארגון מ- Roche להתכונן להעברת תאמיפלו, לסומטרה שבאינדונזיה, לאחר שמשפחה בת 7 נפשות נדבקה במחלה, עם אפשרות להעברה מוגבלת כלשהי מאדם לאדם.

בסופו של דבר, ארגון הבריאות העולמי לא השלים את הבקשה להעברת התרופות. דוברת הארגון מסרה בתגובה כי במידה והארגון היה נדרש לייצר מהלך בלימה, הוא חייב היה להיות משוכנע שחברת Rocheמוכנה.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה