מחלות זיהומיות

מטיילים לצפון אסיה נמצאים בסיכון לזיהומים ריקציאליים

 

מטיילים לצפון אסיה נמצאים בסיכון ללקות בזיהום ב- Rickettsia sibiricaהגורמת ל- North Asian tick typhus, כך מדווח בגיליון ה-11 באוקטובר של ה-Lancet.

מספר הולך וגדל של אנשים נוסע למונגוליה, סין וארצות צפון אסיאתיות אחרות בכל שנה. על נוסעים אלו ורופאיהם לחשוד במחלה זו במטופלים שחזרו מאזורים אנדמיים המופיעים עם תסמונת אופיינית, גם אם לא זוהתה עקיצת קרציה.

החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה  ערכו מחקר פרוספקטיבי שעקב אחר 13 חוקרי מאובנים שיצאו במשלחת למונגוליה בתקופות הקיץ ב-2001 ו-2002.

על-פי יומנים שמלאו הנבדקים, 4 פיתחו 3 מתוך 5 התסמינים האופיניים ל- rickettsial spotted fever: חום, כאב ראש, פריחה, escharולימפאדנופתיה. תסמינים אחרים כללו הפרעות במערכת העיכול וכאבי שרירים. רק שניים מנבדקים אלו, וכן 7 מהנבדקים שלא חלו, דיווחו שמצאו קרציה צמודה לעורם.

נבדק אחד הבריא באופן ספונטני. האחרים נדרשו לטיפול עם doxycycline או ciprofloxacin. בכל ארבעת הנבדקים שחלו, אך באף אחד מאלו שלא חלו, נמצאו נוגדני IgG ו- IgMל-R. sibirica.

המחלה נפוצה בצפון אסיה, גם באזורים עירוניים, מציינים החוקרים, ובכשליש מהאוכלוסיה ניתן למצוא נוגדנים ל- R. sibirica. המחלה דומה מאוד ל- Rocky Mountain spotted fever, אך ככל הנראה מתונה יותר עם ביטויים שנעים בין מיוקרדיטיס או דלקת ריאות למחלה קלה שחולפת ללא טיפול.

החוקרים מוסיפים שאין טיפול מונע למחלה, הדרך היחידה להתגונן בפני המחלה היא למנוע עקיצות קרציה.

Lancet 2003;362:1201-1202

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה