המטולוגיה

הערכת ההשפעה של טיפול בנוגדי-קרישה על שיעורי ההישרדות של חולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי (Circulation)

בכתב העת Circulation מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הטיפול בנוגדי-קרישה מלווה בעליה בשיעורי ההישרדות של חולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי אידיופטי, ממצאים התומכים בהמלצות הנוכחיות לטיפול באוכלוסיית חולים זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במשך כשלושים שנים הומלץ על מתן טיפול בנוגדי-קרישה לחולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי אידיופטי. עם זאת, העדויות בנושא הן מוגבלות ולא ברור אם המלצות אלו עדיין מוצדקות בעידן הטיפול המודרני ואם יש להרחיב את ההמלצות לסוגים אחרים של יתר לחץ ריאתי עורקי.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגר COMPERA, מאגר אירופאי של חולים עם יתר לחץ ריאתי. שיעורי ההישרדות של חולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי אידיופטי וסוגים אחרים של יתר לחץ ריאתי עורקי נבחנו לפי הטיפול בנוגדי-קרישה. מדגם המחקר כלל 1,283 חולים עם אבחנה חדשה של יתר לחץ ריאתי עורקי. טיפול בנוגדי-קרישה ניתן ל-66% מבין 800 החולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי אידיופטי ול-43% מבין 483 החולים עם צורות אחרות של יתר לחץ ריאתי עורקי. בחולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי אידיופטי תועדו שיעורי הישרדות טובים יותר לאחר שלוש שנים (p=0.006) בחולים שטופלו בנוגדי-קרישה, בהשוואה לחולים שמעולם לא נטלו נוגדי-קרישה, אם כי בקבוצת החולים שטופלו בנוגדי-קרישה המחלה הבסיסית הייתה חמורה יותר.

ההבדל בשיעורי ההישרדות לאחר שלוש שנים נותר מובהק סטטיסטית בניתוח זוגות-תואמים שכלל 336 חולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי אידיופטי. ההשפעה המועילה של נוגדי-קרישה על שיעורי ההישרדות בחולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי אידיופטי אושרה בניתוח סטטיסטי של הנתונים. מנגד, השימוש בנוגדי-קרישה לא לווה בתועלת הישרדותי בחולים עם צורות אחרות של יתר לחץ ריאתי עורקי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים במתן טיפול בנוגדי-קרישה בחולים עם יתר לחץ ריאתי עורקי, על-רקע שאינו-ידוע, אך קובעים כי העדויות בנוגע לצורות אחרות של יתר לחץ ריאתי אינן חד-משמעיות.

CIRCULATION

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה