ניתוח – רטרו פוביק קולפו סספנשן או ניתוח סלינג . מה עדיף ?

סקירה זו היא באדיבות הג’ורנאל קלאב – המגזין המוקלט.

Urinary stress incontinence

G. J. Maddern, P. F. Middleton, A. M. Grant








הטיפול הקלאסי בסטרס אינקונטיננס הוא ניתוח – רטרו פוביק קולפו סספנשן. בשנים האחרונות הוצע טיפול חדש פחות אינזיבי לטיפול בסטרס אינקונטיננס, ניתוח סלינג. בניתוח זה תומכים ללא לחץ את צוואר הרחם על סרט המועבר משני צידי הצוואר אל קיר הבטן הקדמי. ניתוח זה נעשה בהרדמה מקומית או אזורית. ניתוח הסלינג הולך ונעשה פופולרי יותר אף שאין עדיין חומר מחקרי מסודר המשווה את תוצאותיו לתוצאות הניתוח הקלסי בטווח הבינוני והארוך.

לפני מספר שבועות פרסם Ward ב-BMJ את תוצאות המחקר הראשון שהשווה בצורה אקראית ומסודרת את תוצאות ניתוח הסלינג לניתוח הקולפו סספנשן הקלאסי. זהו מחקר רב-מרכזי והוא מסכם תוצאות מעקב של חצי שנה אחר הנחקרות.

Ward מסיק ממחקרו כי הפרוצדורה של Tension Free Vaginal Tape יעילה לפחות כמו הניתוח הקלאסי מבחינה אורודינמית. במעקב בן שישה חודשים נמצאה עליה קלה בסיבוכי הפרוצדורה במקרים של סלינג, סיבוכים כמו ניקוב של כיס השתן, ולעומת זאת יותר סיבוכים פוסט-אופרטיביים כמו זיהום לאחר ניתוח קולפו סספנשן. כצפוי הפרוצדורה של סלינג הייתה כרוכה בפחות שהות בבית החולים, החלמה מהירה יותר וחזרה מהירה יותר לעבודה.

נקודה מעניינת העולה מן המחקר היא כי Ward התקשה לגייס חולות למחקר משום שחלק לא מבוטל מן הנשים פרשו מן המחקר כאשר הן שויכו לקבוצת הניתוח. עובדה זו מזכירה את המעבר לכריתת כיס מרה לפרוסקופית, הפרוצדורה הבלתי אינבזיבית הפכה פופולרית במהירות כה גדולה עד שקשה היה לגייס נחקרים על מנת להשוות באופן פורמלי בין הניתוח הקלאסי לפרוצדורה החדשה.

מאמר המערכת של ה-BMJ מזהיר עם זאת כי על אף שניתוח הסלינג הופך במהירות להיות פופולרי מאד, אין בידנו כעת הוכחות כי בטווח הבינוני והארוך הוא אמנם הפרוצדורה הדפיניטיבית לטיפול בסטרס איננוקטיננס בנשים.











G. J. Maddern, P. F. Middleton, A. M. Grant. Urinary stress incontinence. BMJ 2002; 325: 789-790.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה