גריאטריה

אבלציה עדיפה על אמיודרון בטיפול בפרפור פרוזדורים בחולי אי-ספיקת לב (מתוך כנס מטעם ה-ACC)

מנתוני מחקר AATAC-AF (Ablation vs Amiodarone for Treatment of Atrial Fibrillation in Patients with Congestive Heart Failure and an Implanted ICD/CRT-D, שפורסמו במהלך כנס מדעי מטעם ה-ACC, עולה כי הפרוצדורה עדיפה משמעותית על טיפול תרופתי בהקלה על פרפור פרוזדורים פרסיסטנטי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עד כה לא היה ידוע אם אבלציה באמצעות צנתר עדיפה על אמיודרון לטיפול בפרפור פרוזדורים פרסיסטנטי בחולים עם אי-ספיקת לב. כעת הם השלימו מחקר בתווית-פתוחה, אקראי, רב-מרכזי, שכלל חולים עם פרפור פרוזדורים פרסיסטנטי והתקן דו-לשכתי של ICD או  CRTD, מדד NYHA של II-III ומקטע פליטה של חדר שמאל הנמוך מ-40% בתוך ששת החודשים האחרונים.. המשתתפים חולקו באקראי ללאבלציה באמצעות צנתר של פרפור פרוזדורים (102 משתתפים) או טיפול באמיודרון (101 משתתפים).

תוצא הסיום העיקרי הוגדר כהישנות פרפור פרוזדורים. שיעורי התמותה מכל-סיבה ואשפוזים הוגדרו כתוצאי סיום משניים.

המאפיינים בתחילת המחקר לא היו שונים בין הקבוצות. לאחר 26 חודשי מעקב, ב-70% מהחולים בקבוצת הטיפול באבלציה (71 חולים) לא תוארו הישנויות של הפרעת הקצב לאח ממוצע של 1.4 פרוצדורות, בהשוואה ל-34 (34%) מהחולים בקבוצת הטיפול באמיודרון (p<0.00`). שיעורי ההצלחה של אבלציה באמצעות צנתר במרכזים שונים לאחר פרוצדורה אחת נעו בין 29%-61%. לאחר תקנון למשתנים שונים, בחולים שטופלו באמיודרון תועד סיכוי גבוה יותר פי 2.5 לכשלון, בהשוואה לחולים לאחר אבלציה באמצעות צנתר.

               

במהלך מעקב בן שנתיים, שיעור האשפוזים עמד על 31% בקבוצת הטיפול באבלציה ועל 57% בקבוצת הטיפול באמיודרון (p<0.001), עדות לירידה של 45% בסיכון היחסי  לאשפוזים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי אבלציה באמצעות צנתר עדיפה על טיפול באמיודרון במניעת הישנות פרפור פרוזדורים בטווח הארוך ובהפחתת אשפוזים ותמותה בחולים עם אי-ספיקת לב ופרפור פרוזדורים פרסיסטנטי.

מתוך כנס מטעם ה- American College of Cardiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה