גריאטריה

הערכת ההשפעות של Dronedarone (מולטאק) לטיפול בפרפור פרוזדורים בחולים עם קוצב לב קבוע (J Interv Card Electrophysiol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Interventional Cardiac Electrophysiology עולה כי טיפול ב- Dronedarone(מולטאק) מביא להפחתת אירועי פרפור פרוזדורים בחולים עם קוצב לב קבוע בלמעלה מ-50% בהשוואה לפלסבו במהלך תקופת טיפול בת 12 שבועות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ל- Dronedarone פרופיל פרמקולוגי דומה ל-Amiodarone אך עם התחלת פעילות מהירה יותר וזמן מחצית חיים הרבה יותר קצר (13-19 שעות). כעת הם ביקשו להעריך את היעילות של Dronedarone בחולים עם פרפור פרוזדורים באמצעות קוצב לב דו-לשכתי המאפשר לכמת את תדירות אירועי פרפור פרוזדורים.

קוצבי הלב הותאמו לזיהוי אופטימאלי של פרפור פרוזדורים. חולים עם נטל פרפור פרוזדורים של מעל 1% חולקו באקראי לטיפול ב- Dronedarone במינון 400 מ”ג, פעמיים ביום, או פלסבו. חקירת קוצבי לב נערכה לאחר 4 ו-12 שבועות טיפול. תוצא הסיום העיקרי היה השינוי בנטל פרפור פרוזדורים מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות. חולים עם פרפור פרוזדורים קבוע, החמרת אי-ספיקת לב חמורה/לאחרונה וטיפול נוכחי בתרופות אנטי-אריתמיות הוצאו מהמחקר. נטל פרפור פרוזדורים נקבע באמצעות מעבדה מרכזית שלא הייתה חשופה לקבוצת הטיפול.

מבין 285 חולים שעברו בדיקות סקירה, 112 חולים חולקו באקראי במסגרת המחקר (84% חולים עם יתר לחץ דם, 65% חולים עם Sick Sinus Syndrome, 26% חולים עם סוכרת מסוג 2 ו-15% חולים עם אי-ספיקת לב). נטל פרפור פרוזדורים בתחילת המחקר עמד על 8.77% בקבוצת הפלסבו ו-10.14% בקבוצת ההתערבות. במהלך 12 שבועות המחקר, נטל פרפור פרוזדורים בהשוואה למצב בתחילת המחקר ירד ב-54.4% עם Dronedarone לעומת מגמת עליה של 12.8% בקבוצת הפלסבו. השינוי האבסולוטי בנטל פרפור פרוזדורים ירד ב-5.5% בקבוצת ההתערבות ועלה ב-1.1% בקבוצת הפלסבו.

קצב הלב במהלך פרפור פרוזדורים ירד בכ-4 פעימות לדקה עם Dronedarone. שכיחות אירועים חריגים הייתה גבוהה יותר עם Dronedarone בהשוואה לפלסבו (65% לעומת 56%).

החוקרים מסכמים כי הטיפול ב- Dronedaroneהוביל לירידה ניכרות ומובהקת באירועי פרפור במטופלים עם קוצב לב.

J Interv Card Electrophysiol. 2015 Feb 1

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה