גריאטריה

בטא-אגוניסטים ארוכי טווח בשאיפה קשורים בתמותה נמוכה יותר במטופלים זקנים עם COPD (מתוך Ann Intern Med)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת Annals of Internal Medicine עולה כי במטופלים עם COPD בגיל מעל 66 טיפול התחלתי בבטא אגוניסטים ארוכי טווח בשאיפה נמצא קשור בתמותה נמוכה יותר מאשר טיפול התחלתי בתרופות אנטיכולינרגיות בשאיפה.

מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD או chronic obstructive pulmonary disease ) פוגעת ב-12-20% מהמבוגרים. במחקר רטרוספקטיבי זה השוו החוקרים בין יעילות של טיפול ראשוני בבטא-אגוניסטי ארוכי טווח (long-acting beta-agonists או LABA ) בשאיפה לבין טיפול ראשוני בתרופות אנטיכולינרגיות בשאיפה במטופלים זקנים עם COPD .

במחקר זה נכללו כ-46,400 מטופלים עם COPD מעל גיל 66 אשר החלו טיפול ב-LABA בשאיפה או בתרופות אנטיכולינרגיות ארוכות טווח בשאיפה. החוקרים העריכו שיעור תמותה מכל סיבה במטופלים אלה במהלך מעקב ממוצע של 5.5 שנים.

* התמותה הכוללת הייתה 38.2%.

* התמותה הייתה גבוהה יותר במטופלים אשר החלו טיפול בתרופות אנטיכולינרגיות ארוכות טווח מאשר במטופלים אשר החלו טיפול ב-LABA (יחס סיכון מתוקנן של 1.14, CI 95% 1.09-1.19).

* שיעור האשפוזים והפניות לחדר מיון נמצא גם הוא גבוה יותר במטופלים אשר החלו טיפול בתרופות אנטיכולינרגיות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במטופלים מעל גיל 66 עם אבחנה של COPD המתחילים טיפול, נראה כי טיפול ב-LABA בשאיפה עדיף על הטיפול בתרופות אנטיכולינרגיות ארוכות טווח בשאיפה הן מבחינת תמותה והן מבחינת תחלואה. יש צורך במחקרים אקראיים נוספים במטופלים צעירים על מנת לעמוד באופן מדוייק יותר על ההבדלים בין טיפולים אלה.

Ann Intern Med. 2011;154:583-592

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה