גסטרואנטרולוגיה

טיפולים אנדוסקופיים מסייעים בפתרון סימפטומי GERD (ה-Am J Gastroenterol)

על-פי תוצאותיו של מחקר פרוספקטיבי שנערך בגרמניה שני טיפולים אנדוסקופיים במחלת החזר קיבה-ושט: endoluminal gastroplasty (של EndoCinch) או endoscopic polymer implantation (של Enteryx) מאפשרים השגת רמה דומה של הקלה בסימפטומים של GERD.

יש לציין כי בשנת 2005 דווח על מקרים של הזרקות טרנסמורליות של הפולימר שגררו תופעות לוואי חמורות, כולל מוות.

החוקרים טיפלו בחולים שסבלו מסימפטומי GERD במשך תקופה של יותר משנה ועברו טיפול מוצלח באמצעות תרופות מעכבי משאבת פרוטונים (PPI) במהלך כמה חודשים. 26 חולים נבחרו באקראי לקבלת הטיפול של EndoCinch והם עברו בין 1-3 טיפולי plication, ו-23 חולים נבחרו באקראי לקבלת הטיפול של Enteryx וקיבלו הזרקות של 6-8 מ”ל תמיסת implant.

החוקרים מדווחים כי ב-20 מהחולים בכל אחת מהקבוצות הופסק טיפול ה-PPI או הופחת מינונו ביותר מ-50% בתוך 6 חודשים לאחר תחילת הטיפול. דירוג חומרת הצרבת הופחת בשיעור דומה בשתי הקבוצות, מערכים ממוצעים של 53.7 ושל 56.1 לפני הניתוח לערכים ממוצעים של 20.9 ושל 19.9 לאחר הניתוח, בהתאמה (ערך p < 0.0001 בכל אחד מהמקרים).

7 חולים בקבוצת ה-EndoCinch ו-6 חולים בקבוצת ה-Enteryx עברו טיפול חוזר בשל הקלה בשיעור שאיננו משביע רצון בסימפטומים. ב-6 חודשי המעקב האחרונים דיווחו 71% ו-83% מהחולים על הקלה מוצלחת בסימפטומי הזרימה החוזרת.

החוקרים מדווחים כי רבים מהחולים הסובלים מ-GERD מופנים למעבר פרוצדורות נגד סימפטומי הזרימה החוזרת כאשר יש צורך להפסיק להשתמש ב-PPI, אך הטיפול איננו מומלץ באופן שגרתי לחולים אחרים.

במקום זאת, הם ממליצים כי הפרוצדורות הללו יבוצעו במרכזים לטיפול אנדוסקופי, במסגרת מחקרים מבוקרים, על-מנת להגדיל את מאגר המידע הקיים ואת הידע בנוגע לאפשרויות טיפול אלה.

לידיעה במדסקייפ

Am J Gastroenterol 2006;101:422-430.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה