גסטרואנטרולוגיה

תוצאות מבטיחות לשילוב של docetaxel ו- cisplatin בטיפול בסרטן של הקיבה והושט

שילוב של docetaxel ו- cisplatin עם או ללאhuman granulocyte colony stimulating factor (G-CSF) ו/או erythropoietin מביא לתוצאות מבטיחות בחולים עם סרטן מתקדם של הקיבה והושט.

במסגרת מחקר phase II חוקרים בדקו את ההשפעה כנגד הגידול ואת הסבילות לטיפול של דוסטקסל (Taxotere) וציספלטין (Abiplatin, Cisplatin) עם או ללא גורמי גידול המטופויטים ב- 37 חולים עם סרטן של הקיבה והושט (gastroesophageal cancer) בשלב מתקדם.

הטיפול כלל 50 מ”ג/מ”ר דוסטקסל ומינון זהה של ציספלטין בימים 1 ו- 15 בקורסים של 4 שבועות. בנוסף ניתן קורס 5 ימים של G-CSF תת עורי, 5 מיקרוגרם/ק”ג/יום, בהתאם לספירת הנויטרופילים באותו יום. כאשר ההמוגלובין ירד אל מתחת ל- 12 מ”ג/ד”ל, ניתן טיפול באריתרופואטין תת עורי, 3 פעמים בשבוע.

שיעור התגובה היה 46%; כולל 4 מקרים (11%) של תגובה מוחלטת ו- 13 מקרים (35%) של תגובה חלקית. ל- 11 חולים היתה מחלה יציבה ול- 9 מחלה פרוגרסיבית.

חציון זמן התגובה היה 3 חודשים, זמן עד התקדמות 7 חודשים וחציון זמן השרדות 11.5 חודשים. 43% מהחולים נותרו בחיים בסיום תקופת המחקר.

רעילות המטולוגית היתה שכיחה, אולם נויטרופניה מדרגה 4 התרחשה ב- 3 חולים בלבד. תופעות לוואי אחרות כללו אלופציה (14%), זיהומים (3%) ואנפילקסיס.

החוקרים כותבים כי על פי תוצאות אלו נראה שטיפול זה הינו יעיל ונסבל בחולים עם סרטן מפושט של הקיבה והושט.

Oncology 2003;65:211-217.

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה