משפחה

Veoza אושרה באירופה לטיפול בתסמינים ואזומוטוריים של גיל המעבר (הודעת החברה)

WOMEN MENOPAUSE
התרופה Veoza (fezolinetant) אושרה על ידי הוועדה האירופית לטיפול בתסמינים ואזומוטוריים בינוניים עד חמורים הקשורים בגיל המעבר

התרופה Veoza (fezolinetant) אושרה החודש על ידי הוועדה האירופית (ה-EC) לטיפול בתסמינים ואזומוטוריים בינוניים עד חמורים הקשורים בגיל המעבר במינון של 45 מ”ג פעם ביום.

תסמינים ואזומוטוריים, הידועים גם בשמם גלי חום ו/או הזעות לילה, הם תסמינים שכיחים של גיל המעבר. ברחבי העולם, יותר ממחצית מהנשים בגילאי 40 עד 64 שנים חווים תסמינים ואזומוטוריים, כאשר השיעור באירופה עומד על כבין 56% ל-97%. שכיחות תסמינים ואזומוטוריים בינוניים עד חמורים בקרב נשים לאחר גיל המעבר באירופה הוערך בכ-40%. תסמינים אלו, מעבר לאי נוחות שגורמים, עלולים לשבש את הפעילויות היומיומיות של הנשים ולהשפיע לרעה על איכות חייהן הכללית.

התרופה עובדת על מנגנון ייחודי הקשור בעיכוב נוירוקינין B (NKB). לפני גיל המעבר, יש איזון בין האסטרוגנים בגוף ובין החלבון במרכז הרגולציה של הטמפרטורה במוח. בגיל המעבר, רמות האסטרוגן יורדות ואיזון זה מופרע, מה שעלול להוביל לתסמינים אלו. על ידי חסימת הקשירה של החלבון NKB במרכז בקרת הטמפרטורה במוח, fezolinetant מצמצם את מספר ועוצמתם של גלי החום והזעות לילה.

אישור זה בא לאחר חוות דעת חיובית שפורסמה באוקטובר על ידי וועדת ה-CHMP של סוכנות התרופות האירופיות (ה-EMA) על סמך תוצאות תוכנית המחקר Bright Sky, שכללה שלושה ניסויים קליניים פאזה 3. תוצאות המחקרים המרכזיים, Skylight 1 ו- Skylight 2, הדגימו את היעילות והבטיחות של fezolinetant ופורסמו ב- The Lancet וב-The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, בהתאמה.

להכרזת החברה על אישור התרופה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה