משפחה

רופאים בכירים קוראים להקמת קבינט חירום לאומי לטיפול בטראומה נפשית בילדים

ANXIETY חרדה

פרופ’ איתן כרם, יו”ר עמותת “גושן” ופרופ’ צחי גרוסמן, יו”ר האיגוד לרפואת ילדים הפיצו הבוקר מכתב הממוען לראש הממשלה ולשרי האוצר, הבריאות, החינוך והרווחה והביטחון הקורא להקים באופן מיידי קבינט חירום לאומי לטיפול בהשלכות הרגשיות של טראומה בילדים וילדות, אשר יתכלל ויקשר בין כל הפועלים בשטח, בכלל אלו ארגוני החברה האזרחית שכבר מנהלים בפועל חזיתות רבות במלחמה, לבין משרדי הממשלה.

במכתבם, הם מציינים את הפגיעות הרבה של הילדים בישראל, בהם הרוגים, חטופים ונעדרים, ואחרים שנפגעו פיזית ונפשית באופן ישיר, או שיסבלו במידה זו או אחרת מפגיעה נפשית ורגשית. בנוסף, מיליוני ילדים נמצאים בשל המשבר בביתם, ללא מסגרות חינוכיות מוכרות מלאות, עם הורים הסובלים מחרדה וקשיי התמודדות. פרופ’ גרוסמן וכרם קוראים שלא לחזור על הטעות של משבר הקורונה והמשבר הנפשי בילדים וילדות בעקבותיה, ולכן קוראים להקמת קבינט החירום, ולהערך כיצד לעזור לילדים ולילדות הפגועים להתמודד עם השלכות המלחמה: “זה הזמן לייצב את המצב בתחום הטיפולי, למזער ככל הניתן נזקים שכבר נגרמו ולהכין תכנית פעולה לטווח ארוך, לעשר השנים הבאות, הכוללת גם תמיכה במטפלות ובמטפלים עצמם – הרופאים.ות, האחים.ות, הפסיכולוגים.יות והמטפלים.ות הרגשיים”.

במכתב הם מברכים את הפעילות הקיימת בשטח, הכוללת קווי חירום, טיפול בעמותות, יוזמות פרטיות ובבתי החולים, וכן בקהילה, ובשיתוף הפעולה והמידע בין הגורמים השונים. לדבריהם, הקבינט שהם מציעים יוכל לסייע בניהול וארגון באופן משוכל ומתוקצב. הם מסכמים: “כמקבלי החלטות, יש לפעול עכשיו לייצר את התשתית שתטפל בנפשם של ילדים וילדות ולמנוע בכך נזקים נפשיים ארוכי טווח. הפעם זה בנפשנו ממש!”.

לקריאת המכתב המלא הקליקו כאן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה