משפחה

בסורוקה מתאבלים על ד”ר נאמן וד”ר לוי, חברי הצוות בבית החולים, שנהרגו ב-7 באוקטובר (YNET)

בסורוקה מתאבלים על הרופאים שנהרגו בשבת השחורה, 7 באוקטובר: כתבה שפורסמה באתר YNET מספרת את סיפורם של ד”ר איתי נאמן, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, וד”ר דניאל לוי, מתמחה במחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש-צוואר שנהרגו בשבת – ד”ר נאמן, בן 44, נפל בקרב בגבול עזה, וד”ר לוי, בן 34, נרצח בביתו בקיבוץ בארי. 
ד”ר נאמן היה כונן ביחידה באותו הבוקר, ונקרא ליחידתו ב-11 בבוקר. הוא נהרג בקרבות במהלך היום. מי שהיה מנהלו בבית החולים, ד”ר לזר אמר עליו: “היה לו את כל מה שצריך כדי להיות רופא טוב: הרוח, המסירות לחולים, השאיפה לטפל בחולה עד שהוא מחלים, הרצון למצוא את הטיפול הכי מדויק לכל מטופל, הרצון להיות בקשר עם המשפחה, היכולת לצאת מהמיטה בבית לפנות בוקר ולהגיע למחלקה כדי לטפל בילד. את כל זה הוא הראה גם בבוקר שבו פרצה המלחמה, הבוקר שבו ראינו אותו בפעם האחרונה…הקשר שלו עם המשפחות של הילדים היה מדהים. הצוות שלנו שבור, לא תופס את גודל האובדן. ד”ר נאמן היה אדם שדאג למשפחות ולכל פרט ופרט. אתה יכול ללמוד להיות רופא, אבל אתה לא יכול ללמוד או ללמד להיות בן אדם”.
ד”ר דניאל לוי מקיבוץ בארי, בן 34, עלה לישראל לפני עשר שנים. בכתבה ב-YNET מתואר הרופא כאדם “ שהיה נחלץ לעזרה ראשון בכל בעיה ובכל מצב, עם חיוך תמידי ואהבה גדולה לארץ ומורשת היהודית. גם ב-7 באוקטובר הוא מיד נחלץ לעזרתם של חברי הקיבוץ שהותקפו, וכך נהרג”.  בכתבה מובאים דבריו של פרופ׳ דניאל קפלן, מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר, שספד לו: “הוא הגיע אלינו כעולה חדש, לאחר שירות צבאי, ומיד שבה את ליבנו בנחישות שלו וביכולת ללמוד מהר. היו לו גם יחסי אנוש מיוחדים. הוא היה מתמחה מיומן, בעל ידע רב, עם אמביציה חזקה ללמוד ולהתקדם. תמיד שמר על מזג רגוע ואנרגיות טובות. מעולם לא שמעתי תלונות מפיו או עליו. לפני כשנה עבר לקיבוץ בארי והיה מאושר שם עם משפחתו הצעירה. הוא עבר בהצלחה את בחינת ההתמחות שלב א’, ולאחרונה התחיל את צעדיו הראשונים כמתמחה ראשי, ודיברנו על עתידו במחלקה. מפקד כיתת הכוננות טופל על ידו וסיפר לנו על הגבורה שלו מול המחבלים ועל הטיפול שנתן לפצועים”, אומר פרופ’ קפלן. “הוא ציין את העיניים שלו, את הרוגע שהיה כל כך אופייני לו. רעייתו וילדיו הסתגרו בממ״ד באותן שעות עד שחולצו לשלום”.
מתחילת המלחמה פונו לסורוקה 1259 נפגעים.
דוברות סורוקה מסרה אתמול כי הצוותים עבדו ועובדים “במסירות עצומה, כתף אל כתף, של כלל עובדי בית החולים מכל המגזרים בחברה הישראלית – וזו המשימה הלאומית שעומדת לנגד עיננו”.
ד”ר לוי וד”ר נאמן, ז”ל. מקור לתמונות: דוברות סורוקה ל-YNET
0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה