IDegLira כטיפול קבוע ויעיל בחולי סוכרת סוג 2 (Diabetes Ther)

מחקר חדש מדגים את יעילות הטיפול של IDegLira בחולי סוכרת סוג 2, אשר משמר ואף משפר את השליטה הגליקמית

מחקר חדש מדגים את יעילות הטיפול של IDegLira בחולי סוכרת סוג 2 (T2D), אשר משמר ואף משפר את השליטה הגליקמית. כיום, שילוב אינסולין בזאלי יחד עם GLP-1RA מהווה אפשרות טיפולית לשיפור בקרת הגלוקוז ב-T2D. מחקר זה שנועד להעריך את יעילות השילוב של אינסולין דגלודק יחד עם לירגלוטיד (IDegLira) במערכת הבריאות הצרפתית, מצא כי השילוב משפר את השליטה הגליקמית, מעלה את שביעות רצון המטופלים ומפחית עלויות.

המחקר בוצע באופן רטרוספקטיבי וכלל 629 חולים עם T2D שטופלו בעבר בGLP1-RA ו/או אינסולין שהחלו טיפול ב-IDegLira מספטמבר 2016 עד דצמבר 2017 ב-11 מרכזי סוכרת בצרפת (11.6% טופלו ב-GLP1-RA בלבד, 31.5% טופלו באינסולין בלבד ו-56.9% טופלו בשניהם יחדיו). המינון ההתחלתי של IDegLira היה לרוב גבוה מהמינון המומלץ ובקורלציה מובהקת למינון האינסולין הבזאלי שנלקח בעבר אך לא למינון ה-GLP-1RA. נתוני הבסיס של המטופלים, הסיבות לתחילת הטיפול IDegLira ודרכי היישום נאספו מהתיעוד הרפואי. שינויים ב-HbA1c ובמשקל הגוף נאספו ממטופלים עם מעקבים זמינים.

תוצאות המחקר הראו כי בקרב 461 חולים, ה-HbA1c ירד בכל תתי הקבוצות ללא תלות בטיפול הקודם. בקרב חולים שנטלו בעבר טיפול בודד חלה ירידה של 0.8-1.7 ב- HbA1c, ובקרב חולים שנטלו טיפול משולב חלה ירידה של 0.2. בנוסף, חלה עלייה משמעותית במשקל הגוף בקרב החולים שטופלו בעבר ב-GLP-1RA בלבד או בשילוב עם אינסולין בזאלי בעוד אלו שטופלו באינסולין בזאלי בלבד חוו ירידה במשקל.

למאמר ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה